01/12/2023 09:38

За реагування Уповноваженого забезпечили право заявниці на належні умови проживання

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернулася  жителька м. Києва щодо неналежних умов проживання. Як повідомила заявниця, її квартира знаходиться на останньому поверсі багатоквартирного будинку, в якому протікає дах. Внаслідок високої вологості у квартирі цвіль і грибок.

За твердженням заявниці ця проблема виникла через неналежне обслуговування (утримання) будинку, щодо має здійснювати житлово-експлуатаційна дільниця та комунальне підприємство, яке згідно із розпорядженням районної в м. Києві державної адміністрації визначено  управителем багатоквартирного будинку. Заявниця зверталася до вказаних організацій, однак вони не вживають жодних заходів щодо усунення цієї проблеми.

Роз’яснюємо! 

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 1 Закону України «про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон) послуга з управління багатоквартирним будинком – результат господарської діяльності суб’єктів господарювання, спрямованої на забезпечення належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та його прибудинкової території відповідно до умов договору.

Згідно з абзацом першим пунктом 1 частини першої статті 5 Закону, послуга з управління багатоквартирним будинком включає, зокрема поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку.

Правила надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 р. № 712 (далі – Правила), визначають порядок надання послуги з управління, оплату послуги з управління, права та обов’язки співвласника, права та обов’язки управителя, відповідальність, припинення надання послуги з управління, інші питання щодо вказаної послуги.

Відповідно до пункту 10 Правил, під час надання послуги з управління управитель забезпечує виконання робіт та послуг з утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території, що входять до кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території з урахуванням обов’язкового переліку робіт та послуг.

Заходи реагування Уповноваженого:

Уповноваженим було відкрито провадження у справі про порушення прав і свобод людини і громадянина, в рамках якого, з метою забезпечення права заявниці на належні умови проживання як споживача послуги з управління багатоквартирним будинком надано рекомендації районній в м. Києві державній адміністрації вжити заходів реагування щодо обстеження даху багатоквартирного будинку та проведення відповідних ремонтних робіт.

Рекомендації Уповноваженого враховано, за дорученням районної в м. Києві державної адміністрації,  працівниками житлово-експлуатаційної дільниці та управителя багатоквартирного будинку було проведено комісійне обстеження покрівлі будинку та встановлено, що залиття квартири заявниці відбулось внаслідок засмічення зливоприймальної системи та часткового відшарування покрівлі біля зливоприймальної воронки. Працівниками вказаних організацій були виконані роботи з прочищення зливоприймального трубопроводу та ремонт покрівлі над квартирою заявниці.

Відтак за результатами вжитих Уповноваженим заходів реагування право заявниці на належні умови проживання поновлено.

!Нагадуємо, що у разі порушення прав, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

на гарячу лінію: 0800501720;

за тел. 044-299-74-08