20/02/2023 12:10

За реагування Уповноваженого вжито заходів щодо усунення проявів мови ворожнечі на ґрунті нетерпимості за мовною ознакою працівницею крамниці в м. Одеса

У листопаді 2022 року в м. Одеса між місцевими громадськими активістами та, ймовірно, працівницею однієї з крамниць стався інцидент щодо порушення прав споживачів на обслуговування державною мовою та дотримання вимог Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», зокрема статті 30 цього Закону. Суперечка супроводжувалась зневажливими висловлюваннями, що містили ознаки мови ворожнечі на ґрунті нетерпимості за мовною ознакою. В результаті одна із сторін була змушена звернутись до поліції.

Відповідно до листів-реагування Секретаріату Уповноваженого до Одеської військової адміністрації та ГУНП в Одеській області вжито належних заходів. Зокрема відділенням поліції №1 Одеського районного управління поліції ГУНП в Одеській області та Управлінням реклами Одеської міської ради з працівницею та керівництвом торговельного об’єкту проведено роз’яснювальну роботу та наголошено на неухильному дотриманні норм чинного законодавства, яким регулюються відносини в мовній сфері, без будь-якої дискримінації та необґрунтованих обмежень за мовною ознакою; вивіски на крамниці подані українською мовою.

Питання додержання рівних прав і свобод людини і громадянина у різних сферах суспільних відносин та вжиття ефективних заходів щодо усунення проявів мови ворожнечі уповноваженими органами перебуває на постійному контролю Секретаріату Уповноваженого.

Повідомити про випадки таких порушень можна, звернувшись до Уповноваженого/Секретаріату Уповноваженого:

- поштою або через скриньку (адреса: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008);

- через регіональні громадські приймальні Уповноваженого,

- на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

- на гарячу лінію: 0 800 50 17 20;

- за тел.: 044 299 74 08.