23/11/2022 11:33

За ініціативи Представника Уповноваженого із соціальних та економічних прав проведено онлайн-зустріч з Начальником Управління захисту прав споживачів фінансових послуг НБУ

Представник Уповноваженого із соціальних та економічних прав Олена Колобродова провела онлайн-зустріч з Начальником Управління захисту прав споживачів фінансових послуг Національного банку України Ольгою Лобайчук.

Від Секретаріату Уповноваженого до зустрічі долучилися директор Департаменту моніторингу додержання соціальних та економічних прав Світлана Глущенко та начальник відділу прав споживачів Юрій Бабенко.

Представник Уповноваженого Олена Колобродова поінформувала працівників Національного банку України про затвердження Уповноваженим нової структури Секретаріату Уповноваженого, а також про нові підходи щодо розгляду та опрацювання Секретаріатом Уповноваженого звернень громадян, у тому числі й з питань захисту прав споживачів.

Олена Колобродова зазначила, що з 15 вересня по 21 листопада 2022 року до Уповноваженого надійшло 126 звернень громадян щодо порушення їхніх прав як споживачів у різних сферах, з них 24 – як споживачів банківських та фінансових послуг, що становить майже 20% від усіх звернень.

Також, за словами Представника Уповноваженого, за кожним зверненням, яке надходить до Секретаріату Уповноваженого, Омбудсманом вживаються всі можливі заходи з метою сприяння вирішенню порушених громадянами питань. Відповідні запити направляються не лише до державних органів, а й до установ банків та приватних компаній, які надають відповідні фінансові послуги.

Директор Департаменту Світлана Глущенко роз’яснила представникам Національного банку України про особливості розгляду звернень громадян з врахуванням положень Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» та про заходи, що вживаються Уповноваженим за їх розглядом.

Начальник відділу Юрій Бабенко поінформував представників Національного банку України про основні проблемні питання щодо банківських та фінансових послуг з якими звертаються громадяни до Уповноваженого, у тому числі, які перебувають за кордоном або на тимчасово окупованих територіях.

За результатами зустрічі, учасники домовились про налагодження тісної співпраці між Департаментом моніторингу додержання соціальних та економічних прав Секретаріату Уповноваженого та Управлінням захисту прав споживачів фінансових послуг Національного банку України щодо забезпечення додержання прав громадян як споживачів банківських та фінансових послуг, обміну інформацію стосовно системних проблемних питань у сфері надання громадянам банківських та фінансових послуг та спільних заходів щодо їх врегулювання, у тому числі й на законодавчому рівні.