27/06/2025 16:23

У Черкасах відбувся тренінг з прав людини в геріатричних закладах, організований Офісом Омбудсмана та БФ "Let’s help"

Тренінг навчального проєкту "Права людини в геріатричних закладах", що реалізується Офісом Омбудсмана України спільно з Благодійним фондом "Let’s help" за підтримки компанії JTI Україна 26 червня відбувся у Черкасах.

У заході взяли участь 81 працівник з 37 закладів соціального забезпечення різних типів та форм власності.

Активну участь у заході взяли представники Департаменту соціального захисту населення Черкаської обласної військової адміністрації.

Навчання створено з метою підвищення обізнаності щодо дотримання прав осіб похилого віку та людей з інвалідністю під час надання їм соціальних послуг у державних і приватних  установах.

Тренінг відбувся в приміщенні Черкаського державного технологічного університету та пройшов у форматі активного діалогу, під час якого  обговорено актуальні питання, що виникають під час надання соціальних послуг, виклики у діяльності закладів, а також зміни в нормативно-правовій базі.

У межах проєкту розкриті теми:

  • що є "правами людини";
  • мандат національного превентивного механізму;
  • типові порушення прав у закладах і шляхи їх запобігання;
  • міжнародні стандарти догляду та рішення ЄСПЛ;
  • юридичні зобов’язання закладів: взаємодія з центрами безоплатної правничої допомоги та включення до Реєстру надавачів і отримувачів соціальних послуг;
  • ведення документації;
  • основи безбар’єрності;
  • практичні аспекти догляду за людьми з особливими потребами.

Окрему увагу на тренінгу приділили позитивним кейсам геріатричних установ комунальної та приватної форми власності.

Навчання проводили спікери від Секретаріату Уповноваженого ВР України з прав людини, а також регіональних координаторів НПМ, правозахисників, керівників закладів (приватної та комунальної форми власності), викладачів, фахівців з безбар’єрності та догляду.

У межах тренінгу працівники закладів отримали нові знання та емоції, обмінювались досвідом і мали можливість почути відповіді на актуальні питання в реальному часі.

Офісу Омбудсмана надзвичайно важливо продовжувати комунікувати з надавачами соціальних послуг для вчасного реагування на зміни та нові потреби у сфері діяльності закладів, оскільки від цього залежить рівень надання послуг підопічним та захист їх прав і свобод.