25/07/2025 16:27

Тренінг «Права людини в геріатричних закладах» у місті Хмельницькому

22 липня 2025 року у місті Хмельницькому проведено п'ятий тренінг всеукраїнського навчального проєкту «Права людини в геріатричних закладах».

Навчальний проєкт реалізується  Офісом Омбудсмана України спільно з Благодійним фондом «Let’s help» за підтримки компанії JTI Україна з метою підвищення обізнаності щодо дотримання прав осіб похилого віку та людей з інвалідністю під час надання їм соціальних послуг у державних і приватних  установах.

У навчанні взяли участь 114 працівників інтернатних закладів Хмельницької та Вінницької областей з 47 закладів соціального забезпечення різних типів та форм власності.

До заходу також доєдналися представники Хмельницької обласної ради та Департаменту соціального захисту населення Хмельницької обласної військової адміністрації.

Тренінг відбувся на базі Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.

У форматі активного діалогу на тренінгу обговорено проблемні питання, що виникають під час надання соціальних послуг, а також актуальні зміни в нормативно-правовій базі.

У рамах навчання розкрито  теми:

  • мандат національного превентивного механізму - повноваження та його діяльність;
  • визначення «права людини» та типові порушення у закладах соціальної сфери;
  • міжнародні стандарти догляду та рішення ЄСПЛ щодо порушення прав людини в місцях несвободи соціальної сфери;
  • юридичні зобов’язання закладів: взаємодія з центрами безоплатної правничої допомоги та включення до Реєстру надавачів і отримувачів соціальних послуг;
  • ведення документації;
  • основи безбар’єрності;
  • практичні аспекти догляду за людьми з особливими потребами.

На тренінгу висвітлено особливості діяльності установ, які є позитивними прикладами, комунальної та приватної форми власності.

Навчання проводили представники Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, досвідчений громадський монітор НПМ, а також правозахисники, керівники закладів (приватної та комунальної форми власності), викладачі, фахівці з безбар’єрності та догляду.

Учасники отримали нові знання та емоції, мали можливість обмінятися досвідом та почути відповіді на актуальні питання в реальному часі.

Офісом Уповноваженого продовжується активна комунікація з надавачами соціальних послуг для вчасного реагування на зміни та нові потреби у сфері діяльності закладів. Переконані, що саме від налагодженої комунікації залежить оперативність у вирішенні проблемних питань, які напряму впливають на рівень надання послуг підопічним та захист їх прав і свобод.