24/01/2022 12:46

Результати моніторингового візиту до КПВВ «Каланчак»

Представник Уповноваженого з дотримання прав жителів АР Крим та м.Севастополя Ірина Верігіна та працівники Сектору регіонального представництва в АР Крим та м. Севастополя Февзі Каракаш та Аліна Медведьова здійснили моніторинговий візит до КПВВ «Каланчак», що розташований біля смт.Каланчак, Херсонської області.

Метою візиту був моніторинг забезпечення належних умов для громадян, які перетинають адміністративну межу тимчасово окупованою територією АР Крим.

Під час візиту було встановлено, що територія КПВВ обладнана за всіма сучасними стандартами. Тротуари мають пологі спуски та переходи, які повною мірою забезпечують безперешкодний доступ до будівель особам з інвалідністю та маломобільним групам населення. На вулиці та в приміщеннях є туалети, також наявні окремі туалети для осіб з інвалідністю. Прилегла територія до КПВВ «Каланчак», а саме зона сервісного обслуговування осіб і транспортних засобів була чистою.

Монітори звернули увагу, що службовці прикордонної служби виконують оформлення громадян, які перетинають адміністративну межу, якісно та максимально у стислі терміни. У режимній зоні КПВВ «Каланчак» встановлюють інтроскопи.

На території сервісної зони КПВВ у приміщенні відокремленого робочого місця ЦНАПу знаходиться пункт проведення експрес тестування, який приймає в день приблизно до 50 осіб. Кількість громадян значно зменшилася, оскільки було відмінено встановлення мобільного додатку «Дій вдома» та обов’язкову самоізоляція для українців, які в’їжджають на материкову частину України через КПВВ з ТОТ.

Також у сервісні зоні працює пункт вакцинації від COVID-19, де можна зробити щеплення без укладення декларації з лікарем. На час перевірки були доступні вакцини Pfizer та Moderna. Після щеплення відомості вносяться до електронної програми, після чого підтягується сертифікат до додатку «Дія». Якщо немає у наявності мобільного телефону, то можна отримати друкований варіант у Каланчацькій лікарні.

У приміщенні ЦНАПу були наявні інформаційні матеріали щодо переліку послуг, які надаються Центром та інші довідково-інформаційні посібники. Щодня там обслуговується по 10-15 осіб. Представники Офісу Уповноваженого ВРУ з прав людини зафіксували, що в приміщенні відокремленого робочого місця ЦНАПу наявний термінал був у неробочому стані, через що ускладнено надання адміністративних послуг громадянам.

Крім цього, монітори звернули увагу на те, що у сервісній зоні КПВВ немає всіх необхідних послуг для осіб, які виїжджають з тимчасово окупованого півострова, зокрема відсутні обмінні пункти, продуктові ятки.

Докладний звіт за результатами перевірки та рекомендації будуть надіслані на адреси об’єктів моніторингу.