18/02/2022 15:20

Результати дистанційних моніторингів органів державної виконавчої м. Києва щодо додержання права громадян на звернення через особистий прийом в умовах карантинних обмежень

Відділом регіонального представництва в північних областях на виконання пункту 9 Плану заходів із реалізації Стратегічних напрямів діяльності Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини проведено дистанційні моніторинги з питань додержання права громадян на звернення через особистий прийом в умовах карантинних обмежень Голосіївською, Дарницькою, Деснянською, Дніпровською, Оболонською районними в місті Києві державними адміністраціями.

Здійснення керівниками та іншими посадовими особами органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян особистого прийому громадян визначено Законом України «Про звернення громадян», яким їх зобов’язано проводити особистий прийом громадян.

Порядок прийому громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, об`єднаннях громадян визначається їхніми керівниками.

Окрім того, незважаючи на запровадження в Україні карантинних обмежень, згідно із вимогами пункту 26 постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», рекомендовано органам виконавчої влади, іншим державним органам, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності визначити час (не менше двох годин) пріоритетного прийому громадян похилого віку та осіб з інвалідністю.

Під час дистанційного моніторингу було встановлено, що відповідно до інформації, розміщеної на офіційних веб-сторінках райдержадміністрацій, їх керівництвом неповною мірою забезпечується право громадян на звернення через особистий прийом, у зв’язку із карантинними обмеженнями.

Так, відсутні графіки проведення виїзних та особистих прийомів громадян керівництвом райдержадміністрацій; графік прямих телефонних зв’язків керівництва із громадянами; роз’яснення щодо особливостей прийому громадян у карантинний період; частково відсутні розпорядчі документи, які визначають порядок розгляду звернень та прийому громадян.

За результатами проведених дистанційних моніторингів готуються відповідні звіти та листи-реагування на адресу керівництва зазначених районних державних адміністрацій з метою усунення виявлених порушень.