08/07/2025 16:53

Планове відвідування Тростянецького районного суду Сумської області

У рамках реалізації національного превентивного механізму працівниками Регіонального представництва Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини спільно з представником громадської організації здійснено планове відвідування Тростянецького районного суду Сумської області.

Під час відвідування встановлено, що Суд розглядає цивільні, кримінальні, адміністративні справи, а також справи про адміністративні правопорушення у випадках та порядку, визначених законом.

Суд розміщений у двоповерховій будівлі. У ній розташовано два входи – центральний та службовий (конвойний) вхід. Приміщення суду облаштовано п’ятьма залами судових засідань з розгляду кримінальних справ, з яких дві зали судових засідань для розгляду кримінальних справ розміщена на першому поверсі суду, інша зала судових засідань для розгляду кримінальних справ розміщена на другому поверсі.

Працівниками Служби судової охорони здійснюється пропускний режим та охорона Суду.

В залах судових засідань для розгляду кримінальних справ розміщені кабіни для обвинувачених (підсудних) та засуджених із захисного скла та обладнано систему відеоконференцзв’язку для проведення судових засідань у режимі відеоконференції.

Біля вхідних дверей розміщена кнопка виклику працівників судової охорони та працівників суду для маломобільних груп населення, яка знаходиться у технічно справному стані.

У вестибюлі та на кожному з поверхів суду встановлено інформаційні стенди з інформацією про графік прийому громадян, телефони гарячих ліній Державної судової адміністрації України та центру надання безоплатної правничої допомоги, правила та обов’язки учасників судових процесів, зразками процесуальних документів, розкладом судових засідань тощо.

В ході відвідування групою НПМ обвинувачувані, підсудні (засуджені) у приміщені суду не перебували.

За підсумками моніторингового відвідування складено звіт та планується направлення відповідних актів реагування для усунення виявлених недоліків та вжиття необхідних заходів.