26/09/2022 10:20

Не забезпечено належним чином право громадян на звернення через особистий прийом керівництвом Чорноострівської селищної ради Хмельницької області

З метою моніторингу додержання конституційного права громадян на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану, працівник Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Оксана Шейгец здійснила моніторинговий візит до Чорноострівської селищної ради Хмельницької області (далі – селищна рада).

У статті 40 Конституції України визначено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом термін.

Відповідно до вимог статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» селищний голова забезпечує роботу з розгляду звернень громадян та веде особистий прийом громадян, для вирішення питань, які можуть бути з’ясовані під час особистого спілкування з посадовою особою органу місцевого самоврядування, проводиться прийом громадян керівництвом у порядку, визначеному законом.

Під час моніторингу було встановлено, що організацію роботи щодо розгляду звернень громадян в селищній раді забезпечує відділ організаційної та інформаційної роботи. З 01.01.2022 року та, станом на день моніторингу, на розгляд до селищної ради надійшло 987 письмових звернень, з них 873 - розглянуто, 114 - перебувають на розгляді. Звернення до селищної ради можна подати в письмовому вигляді або особисто у відділ. Офіційний вебсайт селищної ради не містить функціоналу системи електронних звернень, за допомогою якого можна було б подати електронне звернення через офіційну сторінку селищної ради.

Вибірковою перевіркою матеріалів справ за зверненням було встановлено, що переважний термін розгляду звернень громадян становить 30 календарних днів. Звернень, які розглядаються поза межами термінів, визначених статтею 20 Закону України «Про звернення громадян», під час моніторингу не зафіксовано, проте було встановлено, що заявникам у відповідях на звернення не надаються роз’яснення щодо порядку оскарження ухваленого рішення селищною радою.

В умовах воєнного стану в селищній раді проводиться особистий прийом громадян. Проте фіксація усних звернень громадян у Журналі особистого прийому громадян не здійснюється. Також не фіксуються усні звернення громадян під час проведення керівництвом селищної ради виїзних прийомів громадян по старостатах.

Станом на день моніторингу, інформація про графіки особистого прийому керівництвом селищної ради, виїзних прийомів керівництвом селищної ради за місцем проживання громадян, які оприлюднені на офіційному вебсайті, за посиланням: https://chornoostrivska-otg.gov.ua/feedback є неактуальною. Окрім того, необхідна для відвідувачів інформація на інформаційному стенді в селищній раді також не оприлюднена, що дає підстави вважати, що право громадян на звернення через особистий прийом у селищній громаді не забезпечено належним чином.

За результатами моніторингового візиту до селищної ради буде скеровано акт-реагування та надано рекомендації щодо усунення виявлених порушень.