14/10/2022 12:19

На контролі Уповноваженого перебуває питання за фактом розповсюдження на території Львівської області реклами, яка містить ознаки дискримінації

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини надійшло звернення щодо розміщення на території Львівської області дискримінаційної за ознакою статі (сексистської) реклами.

В межах реагування Секретаріатом Уповноваженого направлено лист на адресу Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів у Львівській області щодо вжиття необхідних заходів реагування.

Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області вказану інформацію взято на контроль та відповідно до частини другої статті 26 Закону України «Про рекламу» направлено вимогу рекламодавцю надати відповідні пояснення.

Крім того, направлено звернення до Центрального Секретаріату Індустріального Гендерного Комітету з Реклами при ВГО «Українська Асоціація маркетингу» з клопотанням провести незалежне дослідження зазначеної вище реклами та надати експертну оцінку щодо її змісту.

Питання перебуває на контролі Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

Довідково:

дискримінаційна реклама за ознакою статі – це реклама, яка:

  • містить твердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення;
  • принижує гідність людини за ознакою статі;
  • демонструє насильство за ознакою статі;

використовує зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання.

Однією із вимог до реклами відповідно до статті 8 Закону України «Про рекламу» є заборона вміщувати у рекламі твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, а також такі, що дискредитують товари інших осіб.

 Особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону (стаття 27 Закону України «Про рекламу»).