28/11/2023 09:47

Моніторинг додержання житлових прав громадян Бродівською міською радою Львівської області

Департамент моніторингу додержання соціальних та економічних прав Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини здійснив дистанційний моніторинг додержання житлових прав громадян Бродівською міською радою Львівської області.

Крім того, під час моніторингу досліджувались питання організаційних заходів та кількісних показників виконання вимог двох Порядків, положення яких затверджено постановами Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 р. № 284 «Про Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам» (далі – Порядок № 284) та від 19 квітня 2022 р. № 473 «Про затвердження Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд» (далі – Порядок № 473).

Моніторингом встановлено:

-об’єктом моніторингу рішенням виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області від 23.02.2023 № 46/02-02 створено комісію щодо визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам та затверджено її персональний склад, затверджено Положення про комісію щодо визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам на території Бродівської міської ради, Акт обстеження стану та використання земельної ділянки, Акт про визначення розміру збитків, Форму повідомлення про необхідність відшкодування збитків, Договір про добровільне відшкодування збитків, що відповідає вимогам пункту 2 Порядку № 284, що відповідає вимогам пункту 2 Порядку № 284;

-абзацом другим пункту 2 Порядку № 284 передбачено, що окрім представників виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, до складу комісій включаються, зокрема представники територіальних органів Держгеокадастру, Держекоінспекції, фінансових органів, проте до складу комісії, утвореної рішенням виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області від 23.02.2023 № 46/02-02, не включено представників зазначених вище органів;

-до об’єкту моніторингу звернення від громадян щодо пошкодженого або знищеного майна (житла) з моменту введення воєнного стану не надходили.

Разом з тим, об’єктом моніторингу, всупереч законодавству:

-не ведеться облік житлового фонду;

-не ведеться облік осіб, які проживають в гуртожитках на умовах оренди (найму);

-не ведеться перелік об’єктів комунальної власності, які можуть використовуватися як соціальні, та які можуть бути надані громадянам із соціального квартирного обліку;

-не ведеться облік нежилих приміщень на території об’єкту моніторингу незалежно від форм власності;

-не ведеться облік громадян, які мають право на отримання квартир, садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення;

-не оприлюднено рішення про надання відповідно до закону громадянам, які потребують соціального захисту, безоплатного житла або за доступну для них плату;

-не затверджено місцеву програму розвитку соціального житла та програму передачі гуртожитків у власність територіальної громади;

-не виконано заходи з передачі гуртожитків з державної/приватної власності до комунальної власності;

-не ведеться реєстр заяв громадян, які потребують надання житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання.

Станом на 01.01.2023 кількість сімей та одиноких осіб, які перебувають на квартирному обліку, зокрема, які обліковуються в загальній черзі, тих, хто користуються правом першочергового забезпечення житлом та тих, хто користуються правом позачергового забезпечення житлом становила 717 осіб/сімей, а станом на 01.01.2022 – 716 осіб/сімей, при цьому за 2021-2022 роки 2 сім’ї (одинокі особи) із даних черг отримали житло.

Мала кількість наданого житла сім’ям та одиноким особам, які перебувають на квартирному обліку, свідчить про недостатнє фінансування цього напрямку.

За результатами здійсненого моніторингу підготовлено звіт із зазначенням проблемних питань, які було виявлено в ході моніторингу, та об’єкту моніторингу надані рекомендації щодо їх усунення. Також під час моніторингу встановлено, що діючий Порядок № 284 не відповідає умовам воєнного стану, відповідні рекомендації будуть надані Міністерству аграрної політики та продовольства України.