19/05/2022 09:32

Моніторинг додержання права громадян на звернення в умовах воєнного стану в Снятинській міській раді Івано-Франківської області

Регіональний представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Івано-Франківській області Людмила Непийвода та регіональний координатор взаємодії з громадськістю Уповноваженого в Івано-Франківській області Світлана Дем’янчук здійснили моніторинговий візит до Снятинської міської ради Коломийського району Івано-Франківської області з метою перевірки додержання права на звернення в умовах воєнного стану.

Під час моніторингу встановлено, що до складу Снятинської територіальної громади ввійшли 28 населених пунктів, населення громади становить 53212 осіб. У 2021 році безпосередньо до міської ради надійшло 4088 звернень, з них 3999 - письмових. Організацію роботи щодо розгляду звернень громадян у міській раді забезпечує відділ загальної, організаційної, інформаційної роботи та комунікації з громадськістю.

В умовах воєнного стану особистий прийом громадян посадовими особами міської ради не здійснюється. Звернення до міської ради можна надіслати поштою, за допомогою системи електронних звернень, форма якої розміщена на офіційному веб-сайті Снятинської міської ради або особисто подати працівнику відділу.

Водночас моніторинговою групою виявлено порушення законодавства про звернення громадян. Зокрема в окремих випадках працівниками не дотримано встановлених термінів надання відповіді на звернення.

Громадянам, які звертаються із заявами щодо надання матеріальної допомоги, у разі позитивного вирішення питання, не надаються відповіді на ці звернення. Як пояснили працівники, відповідь надсилається заявнику тільки у разі відмови в наданні допомоги, проте не надається роз’яснення щодо порядку оскарження ухваленого рішення.

Також жителі громади не мають можливості подати усне звернення за допомогою засобів телефонного зв’язку, зокрема, через визначену «гарячу лінію». Наявний у розділі контактної інформації на веб-сайті https://snyatyn-rada.gov.ua/feedback/ єдиний номер стаціонарного телефона не відповідає та/або не працює.

Крім цього, звернення громадян реєструються у Журналі реєстрації вхідної кореспонденції, а не в Журналі реєстрації звернень громадян, як того вимагає Інструкція з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації. Усні звернення не реєструються. У наявному журналі не в усіх випадках проставлено відмітки про надання відповіді, що свідчить про відсутність контролю за станом розгляду звернення.

Варто зазначити, що у контексті реалізації конституційного права на звернення гарантується неможливість встановлення обмежень стосовно подання звернення, отримання обґрунтованої відповіді та отримання такої відповіді у встановлений законом строк.

За результатом моніторингу буде надіслано Снятинській міській раді акт реагування та рекомендації щодо усунення виявлених порушень.