03/08/2022 17:33

Моніторинг додержання прав громадян на звернення та доступ до публічної інформації в умовах воєнного стану в Баштанській ОТГ Миколаївської області

Регіональний представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Миколаївській області Світлана Одінцова здійснила дистанційний моніторинг додержання прав громадян на звернення через особистий прийом та на доступ до публічної інформації в умовах дії воєнного стану в Баштанській міській територіальній громаді Миколаївської області.

Моніторингом встановлено, що відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» міська рада оприлюднює публічну інформацію: в офіційних друкованих виданнях - у вкладці «Вісник» районної газети «Голос Баштанщини»; на «Інформаційному стенді»; на офіційному вебсайті міської ради; Єдиному державному вебпорталі відкритих даних. Від початку запровадження воєнного стану в Україні (24 лютого 2022 року) публічна інформація оприлюднюється на офіційному вебсайті міської ради та Інформаційному стенді.

Розпорядженням міського голови від 23.10.2017 № 266-р затверджено Порядок складання, подання та розгляду запитів на публічну інформацію, що є у володінні Баштанської міської ради, надання на ці запити (зі змінами відповідно до розпорядження від 22.05.2020 №76-р.). У міській раді передбачено спеціальне місця для роботи запитувачів з документами чи їхніми копіями та прийняте розпорядження щодо стягнення плати за копіювання або друк документів, що містять публічну інформацію.

Водночас на сайті немає інформації щодо доступу до публічної інформації, не розміщено форму запиту на інформацію, системи обліку та перелік документів, що є у володінні ОТГ. Сайт не передбачає можливості залишити електронне звернення або запит. Передбачено лише форма «зворотного зв’язку».

Щодо додержання права громадян на звернення, то за результатами моніторингу встановлено, що особистий прийом громадян керівництвом Баштанської міської ради та виконавчого комітету в умовах воєнного стану проводиться за попереднім записом, в тому числі внутрішньо переміщені особи мають змогу звернутись до керівництва ради.

Реєстрація звернень внутрішньо переміщених осіб здійснюється безпосередньо у відділі із соціальних питань виконавчого комітету міської ради, в тому числі приймаються заяви та документи для призначення соціальної допомоги завдяки програмному комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада».

За результатами дистанційного моніторингу буде підготовлено звіт з відповідними рекомендаціями та актами реагування для усунення виявлених порушень.