16/08/2022 17:55

Моніторинг додержання Пенсійним фондом України конституційного права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану

Головним спеціалістом відділу з дотримання права на звернення Управління моніторингу прав на звернення та інформацію Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Тетяною Захаровою 16.08.2022 здійснено безвиїзний моніторинг додержання Пенсійним фондом України конституційного права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану.

За результатами моніторингу встановлено, що на офіційному веб-сайті Пенсійного фонду України є рубрика «Для громадськості», у якій наявні окремі вкладки, зокрема вкладка «Звернення громадян».

Для ознайомлення з актуальними матеріалами щодо організації роботи зі зверненнями громадян у вкладці «Звернення громадян» містяться необхідні розділи, а саме: «Безоплатна правова допомога», «Порядок розгляду звернень громадян», «Електронне звернення», «Зразок форми письмового звернення», «Звіти про звернення громадян».

Громадяни у розділі «Безоплатна правова допомога» можуть ознайомитись із порядком надання Пенсійним фондом України безоплатної первинної правової допомоги громадянам.

У розділі «Порядок розгляду звернень громадян» розміщена пам’ятка для громадян щодо порядку направлення звернень до Пенсійного фонду України та перелік документів, якими керується Пенсійний фонд України у роботі із зверненнями громадян.

У розділах «Електронне звернення» та «Зразок форми письмового звернення» міститься online-форма для подання електронних звернень шляхом заповнення відповідних полів, а також зразок заяви для подання письмового звернення до Пенсійного фонду України.

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 05.03.2018 № 8815/1/1-18 щодо звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про роботу із зверненнями громадян у розділі «Звіти про звернення громадян» розміщена звітна інформація про роботу із зверненнями громадян за І та ІІ квартали 2022 року.

Також у вкладці «Контакти» містяться контакти Контакт-центру Пенсійного фонду України та сервісних центрів Пенсійного фонду України до яких можна звернутись громадянам для вирішення пенсійних питань.

За результатами проведеної безвиїзної перевірки Пенсійного фонду України необхідно зазначити, що у вказаному органі створені належні умови для реалізації громадянами конституційного права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану, порушень у цій частині не виявлено.