19/07/2022 15:14

Моніторинг додержання Державною службою України з питань праці права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану

Головним спеціалістом відділу з дотримання права на звернення Управління моніторингу прав на звернення та інформацію Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Іриною Чернишевою 19.07.2022 здійснено безвиїзний моніторинг додержання Державною службою України з питань праці (далі – Держпраці) конституційного права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану.

Під час моніторингу встановлено, що на офіційному веб-сайті Держпраці є рубрика «Громадянам», у якій наявна окрема вкладка «Звернення громадян», де міститься online-форма для подання електронних звернень шляхом заповнення відповідних полів, відповідна аналітична інформація у формі довідок про роботу зі зверненнями громадян, які надійшли до Держпраці та її територіальних органів з 2017 по 2021 роки. З 11 лютого 2016 року у Держпраці з метою економії часу та коштів заявників впроваджено роботу онлайн-приймальні громадян.

У рубриці «Контакти», у вкладці «Сектор по роботі зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації» наявні телефон для довідок щодо звернень громадян: +38(044) 289-85-11, е-mail для відправки звернень громадян: zvern@dsp.gov.ua, а також форма для подачі електронних звернень. Серед іншого, у зазначеній рубриці розміщено графік особистого прийому громадян керівництвом та посадовими особами Держпраці, витяги з положень нормативно-правових актів, якими регламентовано порядок розгляду звернень громадян.

Крім того, на сайті у рубриці «Про службу» наявна вкладка «Особистий прийом», у якій розміщено графік особистого прийому керівним складом Держпраці, а також затверджений наказом Держпраці Порядок особистого прийому громадян. Зокрема, прийом громадян відповідальними підрозділами Держпраці здійснюється за попереднім записом.

У ході перевірки веб-сайту встановлено відсутність номеру телефону гарячої лінії, за яким особи можуть звернутись до Держпраці з усним зверненням, що є порушенням статті 5 Закону України «Про звернення громадян», відповідно до якої усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефони гарячої лінії та записується (реєструється) посадовою особою.

Водночас у рубриці «Громадянам» на вебсайті Держпраці наявний телефон: (044) 288 10 00, за яким громадяни можуть отримати консультативну інформацію з питань праці.

У межах парламентського контролю та відповідно до статті 28 Закону України «Про звернення громадян», з метою забезпечення додержання Держпраці конституційного права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану до вказаного суб’єкта владних повноважень направлятиметься звіт про результати безвиїзної перевірки. У цьому звіті буде акцентовано увагу на усуненні виявлених порушень у сфері забезпечення права на подання усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефони гарячої лінії.