25/10/2023 17:31

Моніторинг додержання Держслужбою України з етнополітики та свободи совісті права на звернення в умовах воєнного стану

Департамент  моніторингу додержання інформаційних прав Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини здійснив безвиїзний моніторинг додержання Державною службою України з етнополітики та свободи совісті (далі – Служба) конституційного права людини та громадянина на направлення звернення та отримання відповіді  в умовах дії воєнного стану.

Під час перевірки встановлено, що на офіційному вебсайті в контактах Служби наявна інформація про поштову (пров. Музейний, 12,  м. Київ, 01001) та електронну адреси (info@dess.gov.ua) Служби, на які можна направити звернення. При цьому відсутні відповідні рубрики та вкладки, які регулюють питання порядку подання звернень до Служби, здійснення особистого прийому. Відсутня можливість подання усних звернень через визначені засоби телефонного зв’язку (контакт-центри, телефонні гарячі лінії або інші номери телефонів).

Вебсайт Служби не містить вкладки «Електронне звернення», що надає право подати електронне звернення шляхом заповнення відповідних полів online-форми з обов’язковим зазначенням інформації про прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги, визначеної частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян».

Серед іншого, за результатами моніторингу встановили відсутність  Інструкції про організацію розгляду звернень громадян, проведення особистого прийому посадовими особами Служби для можливого ознайомлення громадянами.

Крім того, на офіційному вебсайті відсутня інформація про графіки особистого прийому громадян, роботи гарячої лінії. Відповідні накази, якими затверджений Порядок організації та проведення особистого прийому громадян посадовими особами Служби та Порядок роботи телефону гарячої лінії на вебсайті не опубліковано.

З метою перевірки зазначеної інформації здійснили спробу телефонного дзвінку за номером (044) 234-63-47 та встановили, що заявники мають змогу надіслати письмові звернення на визначену на вебсайті адресу, а усне звернення виключно через державну установу «Урядовий контактний центр», а також подати електронні звернення з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку на поштові скриньки.

У межах парламентського контролю та відповідно до статті 28 Закону України «Про звернення громадян», з метою забезпечення додержання Службою конституційного права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану до вказаного суб’єкта владних повноважень буде направили звіт про результати безвиїзної перевірки щодо неприпустимості порушення права громадян, визначеного статтею 40 Конституції України, яке відповідно до частини другої статті 64 Основного Закону України не може бути обмежене навіть в умовах воєнного або надзвичайного стану.