30/05/2022 10:12

Моніторинг архітектурної доступності до вокзалу станції Київ-Пасажирський філії «Вокзальна компанія» АТ «Укрзалізниця» для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення

Працівниками Департаменту моніторингу рівних прав і свобод здійснено повторний моніторинговий візит з метою перевірки архітектурної доступності об’єкта транспортної інфраструктури та встановлення фактичного стану забезпечення доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення на залізничному вокзалі станції Київ-Пасажирський філії «Вокзальна компанія» АТ «Укрзалізниця» та прилеглої території за адресою: місто Київ, площа Вокзальна, 1.

Нормами законодавства України закріплено вимоги до інклюзивності будівель та споруд, що дає можливість забезпечити особам з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення рівні права на доступне середовище.

Під час моніторингу встановлено, що з грудня 2019 року (час проведення попереднього моніторингового візиту) відбулись позитивні зміни щодо вирішення проблемних питань пасажирів з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, а саме:

- створено групи з надання допомоги особам з інвалідністю, які залучені до роботи в постійному цілодобовому режимі;

- збільшено кількість крісел колісних, якими можуть скористатися особи з інвалідністю та інші маломобільні пасажири для переміщення територією вокзалу, до 60 штук;

- поряд із залою для пасажирів з інвалідністю обладнано камери схову з можливістю самообслуговування;

- розроблено перспективний проєкт реконструкції вокзального комплексу станції Київ-Пасажирський з розміщення допоміжних споруд для ескалаторів і ліфтів з метою безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до потягів і конкорсу;

- 34 працівники керівного складу та обслуговуючого персоналу, який залучено до забезпечення обслуговування осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, пройшли спеціальне навчання щодо організації послуг для маломобільних пасажирів на залізничному транспорті з урахуванням нозологічних особливостей;

- на Північних коліях «Приміського» вокзалу станції Київ-Пасажирський філії «Вокзальна компанія» АТ «Укрзалізниця» дообладнано поручнями пандус для осіб, які пересуваються на кріслах колісних;

- відновлено роботу Business&Family Lounge зони, яка розташована на першому поверсі будинку вокзалу та має окремий вхід з Вокзальної площі зі східної сторони (ліворуч від зали для пасажирів з інвалідністю), де надаються платні послуги, з можливістю обслуговування осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

З початком повномасштабного вторгнення росії на територію України від 24 лютого 2022 року послугами, які надаються особам з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення, на вокзалі станції Київ-Пасажирський філії «Вокзальна компанія» АТ «Укрзалізниця» скористались більше 36 тисяч осіб.

Водночас було виявлено недостатній рівень забезпечення інформаційними вказівками щодо місця знаходження зали для пасажирів з інвалідністю та порядку виклику групи з надання допомоги особам з інвалідністю. Висловлені зауваження були невідкладно опрацьовані та відповідні таблички було виготовлено і встановлено під час проведення моніторингу.

До реалізації перспективного проєкту реконструкції вокзального комплексу станції Київ-Пасажирський філії «Вокзальна компанія» АТ «Укрзалізниця» з розміщення допоміжних споруд для ескалаторів і ліфтів з метою безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до потягів і конкорсу залишається проблемним доступ без сторонньої допомоги для осіб, які переміщуються на кріслах колісних, з приміщень Центрального вокзалу до платформ (крім першої) через наземний перехід та до приміщень Південного вокзалу через західний підземний перехід.

За результатами моніторингу підготовлено звіт та направлено лист із рекомендаціями до начальника вокзалу станції Київ-Пасажирський філії «Вокзальна компанія» АТ «Укрзалізниця» щодо підвищення якості послуг для осіб з інвалідністю на об’єкті моніторингу.