29/01/2024 15:22

Моніторинг архітектурної доступності для осіб з інвалідністю Міської поліклініки № 8 у м. Харків

У межах здійснення парламентського контролю за додержанням принципу недискримінації в різних сферах суспільних відносин, з метою моніторингу стану забезпечення доступного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення Департамент моніторингу додержання рівних прав і свобод, прав національних меншин, політичних та релігійних поглядів Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини здійснив безвиїзну перевірку архітектурної доступності Комунального некомерційного підприємства «Міська поліклініка № 8» Харківської міської ради (далі – КНП).

Юридична адреса об’єкта моніторингу: м. Харків, вул. Перемоги, 53. КНП надає медичні послуги на базі семиповерхової окремо розташованої будівлі.

За інформацією, розміщеною на сайті КНП1, в структурі поліклініки функціонують:

- Центр первинної медико-санітарної допомоги, на базі якого провадять діяльність 2 амбулаторії загальної практики – сімейної медицини;

- Консультативно-діагностичний центр, де функціонують 5 відділень (хірургічне, неврологічне, відновного лікування, мобільної паліативної допомоги дорослим, рентген-діагностичне), жіноча консультація, денний стаціонар, клініко-діагностична лабораторія.

За результатами опрацювання інформації та фотоматеріалів, наданих КНП, встановлено, що:

- прилегла територія будівлі доступна, наявні відокремлені місця для паркування транспортних засобів осіб з інвалідністю;

- доступність вхідної групи забезпечена пандусом, тактильною табличкою з назвою установи та режимом роботи; сходи та прозорі елементи дверних конструкцій мають контрастне маркування;

- всередині будівлі: на шляхах руху відсутні пороги висотою понад 2 см; нанесено контрастне маркування на прозорих дверних конструкціях, на шляхах руху та сходах; на верхній, зовнішній відносно маршу поверхні поручнів перил сходів, передбачено рельєфне позначення поверхів у тактильному вигляді та шрифтом Брайля; для осіб з інвалідністю облаштовано віконце для звернення; ліфт оснащено сигналами звукового супроводу та дублювання позначень поверхів тактильними елементами; розміщення інформації на стендах відповідає вимогам доступності, зокрема, для осіб із порушеннями зору; наявні тактильні таблички біля ліфта та робочих кабінетів (з інформацією про номер кабінетів та їх призначення); ширина дверних отворів та проходів відповідає встановленим вимогам доступності;

- санітарно-гігієнічні приміщення розташовані на доступних поверхах та облаштовані відповідно до вимог доступності.

За результатами моніторингу підготовлено звіт, який буде направлено до медичної установи. 

Крім того, за результатами моніторингового візиту підготовлено лист до Харківської міської ради.