02/10/2023 16:22

За сприяння Уповноваженого споживачу відновили електропостачання

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернулася жителька Львова та повідомила, що після повернення з роботи додому вона виявила відсутність електропостачання у будинку.

Встановлено, що оператор системи розподілу (далі – ОСР) припинив електропостачання через неможливість проведення контрольного огляду та планової технічної перевірки засобу комерційного обліку (далі – ЗКО) та у зв’язку з відсутністю доступу до ЗКО.

Роз’яснюємо!!!

Відповідно до положення пунктів 6.2.6 та 6.2.8 глави 6.2 розділу VI Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) від 14.03.2018 № 311 (далі – ККО), якщо уповноважені представники ОСР під час відвідування об’єкта не мали доступу до вузла обліку та засобів вимірювальної техніки (далі – ЗВТ) користувача системи, вони направляють користувачу системи повідомлення про дату наступного відвідування чи про необхідність самостійно передати показники засобу обліку.

Якщо протягом десяти робочих днів (для індивідуальних побутових споживачів протягом двох розрахункових періодів) від дати отримання повідомлення користувач системи без поважних причин не передав показники засобу обліку або не узгодив дату наступного відвідування, та не надав в узгоджену сторонами дату та час уповноваженим представникам ОСР доступ до свого об’єкта та електроустановок для контрольного огляду, технічної перевірки, виконання інших робіт, які передбачені цим Кодексом, то це вважається недопуском до вузла обліку або ЗВТ та фіксується відповідним актом про недопуск.

Поважними є причини, пов’язані з об’єктивними, непереборними, істотними труднощами для користувача на вчинення цих дій.

Якщо недопуск до вузлів обліку та ЗВТ спричинений умисними діями/бездіяльністю користувача системи, то такий факт фіксується актом про недопуск до вузла обліку одразу. Акт про недопуск до вузла обліку є підставою для припинення повністю або частково постачання (розподілу або передачі) електричної енергії користувачу системи у порядку, визначеному пунктом 7.5 розділу VІІ Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – ПРРЕЕ) та підпунктом 3 пункту 11.5.2 глави 11.5 розділу ХІ Кодексу системи розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310.

Відповідно до ПРРЕЕ, споживач сплачує вартість робіт з відновлення електропостачання. Вартість послуг залежить від типу відключення.

Уповноваженим було відкрито провадження у справі про порушення прав і свобод людини і громадянина, в рамках якого надано рекомендації НКРЕКП перевірити всі обставини справи щодо правомірності відключення електропостачання побутовому споживачу та вжити заходів щодо поновлення прав заявниці на отримання послуги з постачання електричної енергії.

Встановлено, що відключення будинку від електропостачання здійснено ОСР з порушенням положень пунктів 6.2.6 та 6.2.8 глави 6.2 розділу VI ККО, оскільки в повідомленні залишеному заявниці про дату відвідування контролера для надання доступу до ЗКО було вказано дату 02.05.2023, натомість представник ОСР – контролер прибув 03.05.2023.

НКРЕКП надала рекомендації ОСР, зокрема після забезпечення споживачем доступу представникам ОСР до ЗКО, безкоштовно відновити електроживлення об’єкта та провести контрольний огляд/технічну перевірку ЗКО.

З метою перевірки стану виконання рекомендацій НКРЕКП, Офісом Уповноваженого було надіслано відповідний запит до ОСР. ОСР поінформував, що електроживлення за адресою споживача відновлено.

За результатами вжитих Уповноваженим заходів реагування право заявниці як побутового споживача послуги з електропостачання поновили.

Нагадуємо, що у разі порушення прав, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

на гарячу лінію: 0800501720;

за тел. 044-299-74-08