Результати моніторингу роботи телефонів «гарячих ліній» Державної служби України з питань праці та Національної соціальної сервісної служби України

25/11/2021 11:57

Працівниками Управління моніторингу прав на звернення та інформацію Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, головними спеціалістами Тетяною Захаровою та Іриною Чернишевою здійснено моніторинг роботи телефонів «гарячих ліній» Державної служби України з питань праці (далі – Держпраці) та Національної соціальної сервісної служби України (далі – НСССУ).

Під час моніторингу офіційних веб-сайтів вказаних вище державних органів досліджувались питання стану додержання прав громадян на подачу усного звернення за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії», передбачених частиною п’ятою статті 5 Закону України «Про звернення громадян».

За результатами моніторингу встановлено, що в Держпраці відсутні засоби телефонного зв’язку (контакт-центри, телефонні «гарячі лінії» або інші номери телефонів) з можливістю подання усних звернень.

На головній сторінці веб-сайту Держпраці не вказано графік роботи телефонів «гарячої лінії» або контакт-центру (цілодобово або щодня в робочий час); не затверджено в установі порядок роботи телефонів «гарячої лінії» або контакт-центру відповідним наказом, розпорядженням тощо. Разом із тим на веб-сайті Держпраці розміщений номер телефону для консультацій: (044) 288 10 00, дзвінок на який як з мобільного, так і зі стаціонарного телефону є платним.

Під час спілкування з посадовою особою НСССУ за телефоном «гарячої лінії» з’ясовано, що безкоштовним є лише дзвінок зі стаціонарного телефону. За телефоном «гарячої лінії» приймаються усні звернення громадян, проте технічна можливість переадресації звернення іншій установі, до компетенції якої належить вирішення порушеного питання, відсутня, що суперечить положенням частини третьої статті 7 Закону України «Про звернення громадян». Відсутній відповідний наказ, яким затверджено порядок роботи телефону «гарячої лінії».

За результатами проведених моніторингів, а також з метою створення належних умов для реалізації громадянами прав на подачу усного звернення за допомогою засобів телефонного зв’язку складатимуться відповідні звіти, які будуть направлені до зазначених вище об’єктів перевірки.