Результати моніторингового візиту до П'ятихатського геріатричного пансіонату на Дніпропетровщині

13/10/2021 16:08

Регіональний представник Уповноваженого у Дніпропетровській області Тетяна Кокшарова разом з регіональним координатором взаємодії з громадськістю Уповноваженого у Дніпропетровській області Оксаною Крупій та громадським монітором Мариною Давидовою в рамках реалізації національного превентивного механізму відвідали комунальний заклад «П’ятихатський геріатричний пансіонат» Дніпропетровської обласної ради, який створений для постійного проживання громадян похилого віку, ветеранів війни та праці, осіб з інвалідністю, які потребують стороннього догляду, побутового і медичного обслуговування.

Прилегла територія Закладу є достатньо великою, наявні альтанки та фруктовий сад. Будівля Закладу – двоповерхова, кімнати чисті, на поверхах робиться ремонт, замінюються двері. Для зручності осіб, які пересуваються за допомогою крісел колісних, мінімізована висота порогів, встановлені пандуси. Для обігріву Закладу до початку опалювального сезону використовується спеціально придбана теплова пушка.

Під час спілкування із підопічними, останні не виказували скарг щодо неналежної роботи працівників Закладу, медичного забезпечення чи харчування, навпаки, зазначали, що персонал робить все, що від них залежить для забезпечення комфортного проживання.

Разом з тим, моніторами виявлені недоліки, які свідчать про порушення прав мешканців Закладу.

Так, в Закладі відсутня ліцензія на здійснення медичної практики, при цьому штатним розписом передбачена посада лікаря, яка, до речі, на момент візиту була вакантною. Не виконуються заходи, передбачені індивідуальними планами реабілітації, так як медична сестри з масажу та кабінет ЛФК також відсутні.

Окрім цього, ліфти або інші розумні пристосування для зручності переміщення осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення між поверхами не сконструйовано. Крім того, у зв’язку з відсутністю ліфтів, підопічні, які проживають на другому поверсі, а це здебільшого ті мешканці пансіонату, які не мають змоги самостійного пересуватись, позбавлені можливості виходити на погулянки.

На момент моніторингового візиту у пансіонаті була відсутня інформація про контакти органів державної влади (зокрема, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, безоплатної правової допомоги), до яких мешканці Закладу можуть звернутись у разі порушення їх прав та інтересів. Відсутня і «Скринька довіри», поштова скринька розташована тільки на першому поверсі, що обмежує доступ до неї мешканців 2 та 3 поверхів, відсутні інформаційні стенди з інформацією про права людини.

За результатами проведення моніторингового візиту буде направлено звіт з рекомендаціями щодо покращення стану надання соціальних послуг мешканцям пансіонату.