18/10/2023 15:43

За сприяння Уповноваженого споживачу відновили електропостачання

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернулася жителька Чернігівщини та повідомила про неправомірне відключення її житла від електроживлення.

Уповноваженим встановлено, що відключення електроживлення відбулося у 2018 році на підставі складеного представниками електропостачальника акта про порушення споживачем правил користування електричною енергією, який у 2020 році рішенням суду визнано неправомірним.

Заявниця звернулася до електропостачальника про необхідність відновлення електроживлення за адресою її проживання. Однак, електропостачальник не поспішав з відновленням електроживлення.

Роз’яснюємо!!!

Відповідно до абзацу п’ятого пункту 8.2.7 глави 8.2 розділу VIII Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312 (із змінами), якщо судом прийнято рішення, яким спростовано факт безоблікового споживання електричної енергії споживачем та/або відмовлено оператору системи в задоволенні позову щодо стягнення зі споживача вартості необлікованої електричної енергії, розрахованої на підставі акта про порушення, та за умови набрання рішенням суду законної сили оператор системи скасовує відповідний акт про порушення.

Заходи реагування Уповноваженого

Уповноваженим було відкрито провадження у справі про порушення прав і свобод людини і громадянина в рамках якого надано рекомендації НКРЕКП вжити відповідних заходів реагування щодо забезпечення права заявниці як споживача послуги з постачання електричної енергії.

За результатами проведеної перевірки НКРЕКП надала рекомендації електропостачальнику узгодити із заявницею дату та час відновлення електроживлення та забезпечити відновлення електроживлення об’єкта.

З метою перевірки стану виконання рекомендацій НКРЕКП Офісом Уповноваженого було надіслано відповідний запит до електропостачальника, який поінформував, що електроживлення за адресою проживання заявниці відновлено.

Відтак, за результатами вжитих Уповноваженим заходів реагування право заявниці як споживача послуги з постачання електричної енергії поновлено.

Нагадуємо, що у разі порушення прав, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

  • за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;
  • на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;
  • на гарячу лінію: 0800501720;
  • за тел. 044-299-74-08.