17/08/2023 09:45

За сприяння Уповноваженого поновили право жителя Івано-Франківщини, який є особою з інвалідністю І групи по зору, як споживача послуг мобільного зв’язку

На гарячу лінію Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернувся житель Івано-Франківської області, який є особою з інвалідністю І групи по зору, з проханням допомогти зобов’язати оператора мобільного зв’язку повернути йому раніше діючий тарифний план на послуги мобільного зв’язку, а також кошти, які оператор списав з його рахунку на оплату нового тарифного плану та безкоштовні хвилини, які він втратив у зв’язку зі зміною тарифного плану.

Заявник поінформував, що оператор мобільного зв’язку без його згоди змінив тарифний план надання послуги мобільного зв’язку. Неодноразові звернення до оператора мобільного зв’язку щодо повернення раніше діючого тарифного плану, коштів за зміну тарифного плану та безкоштовних хвилин не дали жодних результатів.

Оператор мобільного зв’язку поінформував заявника, що зміна тарифного плану відбулась за його згоди, про що заявника було повідомлено. Повернути попередній тарифний план, кошти та безкоштовні хвилини розмови неможливо.

Водночас заявник зазначив, що жодних заявок на зміну тарифного плану надання послуги мобільного зв’язку він не подавав, дзвінків чи смс-повідомлень від оператора мобільного зв’язку не отримував.

Інформуємо споживачів електронних комунікаційних послуг!

Відповідно до Закону України «Про електронні комунікації» умовами надання та отримання електронних комунікаційних послуг кінцевому користувачу є укладення договору про надання електронних комунікаційних послуг, відповідно до правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг та інших актів законодавства, та оплата замовленої кінцевим користувачем електронної комунікаційної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом або договором про надання електронних комунікаційних послуг.

З метою забезпечення правильності виставлення рахунків за надані електронні комунікаційні послуги постачальники таких послуг повинні вести достовірний облік електронних комунікаційних послуг, що надаються ними; зберігати записи про надані електронні комунікаційні послуги протягом строку позовної давності, визначеного законом.

Розрахунки за електронні комунікаційні послуги здійснюються на умовах договору про надання електронних комунікаційних послуг між постачальником електронних комунікаційних послуг та споживачем Споживачі під час замовлення та/або отримання електронних комунікаційних послуг мають право на безоплатне отримання від постачальника електронних комунікаційних послуг вичерпної інформації щодо змісту, якості, вартості та порядку надання електронних комунікаційних послуг; своєчасне і якісне одержання електронних комунікаційних послуг на умовах, визначених договором; отримання від постачальника електронних комунікаційних послуг наявних відомостей щодо наданих електронних комунікаційних послуг у порядку, визначеному законодавством.

За порушення прав споживачів у сфері електронних комунікацій передбачено відповідальність.

Постачальник електронних комунікаційних послуг несе перед кінцевим користувачем за ненадання або неналежне надання електронних комунікаційних послуг таку майнову відповідальність: за ненадання оплачених електронних комунікаційних послуг або надання їх в обсязі, меншому за оплачений, у розмірі оплаченої вартості ненаданих послуг та штрафу в розмірі 25 відсотків вартості послуг.

Реагування Уповноваженого.

У межах розгляду звернення заявника, на підставі отриманих відомостей та з метою забезпечення прав заявника як споживача послуг мобільного зв’язку, Уповноважений надав рекомендації регулятору – Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК) провести перевірку та вжити відповідних заходів реагування.

За результатами проведеної НКЕК перевірки, оператор мобільного зв’язку визнав, що зміна тарифного плану на послуги мобільного зв’язку за номером мобільного телефону заявника відбулась з порушенням.

Результат.

За результатами вжитих Уповноваженим заходів реагування право заявника як споживача послуг мобільного зв’язку поновили.

Оператор мобільного зв’язку повернув за номером мобільного телефону заявника раніше діючий тариф та безкоштовно продовжив його дію на місяць. Також заявнику повернули невикористані безкоштовні хвилини та кошти, які були на його рахунку до зміни тарифного плану, з урахуванням штрафу в розмірі 25 % вартості послуг.

Нагадуємо, що у разі порушення прав, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

📌 за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

📌на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

📌 на гарячу лінію: 0800501720;

📌 за тел. 044-299-74-08.