06/05/2024 16:45

За результатами розгляду поновлені права у 20 випадках щодо відповіді на звернення громадян

Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини здійснюється парламентський контроль за додержанням гарантованого статтею 40 Конституції України права громадян направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

У межах парламентського контролю Секретаріатом Уповноваженого здійснюються заходи реагування з метою поновлення порушеного права на звернення, зокрема, у квітні Департаментом моніторингу додержання інформаційних прав за результатами розгляду звернень громадян поновлені права звернення за 20 зверненнями до Уповноваженого. 

Аналіз отриманих звернень громадян, дали змогу виявити такі системні порушення права громадян, пов’язані із зверненням до суб’єктів владних повноважень: порушення права на своєчасне отримання відповіді за результатами розгляду звернень; невжиття заходів з метою вирішення в межах компетенції питань, порушених у зверненнях; порушення права громадян на особистий прийом, а також незабезпечення реалізації їх прав, визначених статтею 18 Закону України «Про звернення громадян».

Приклад:

«До Уповноваженого звернулася громадянка Х. стосовно ймовірного порушення посадовими особами Пенсійного фонду України її права на направлення звернення та отримання відповіді. Заявниця вказувала, що відповідь на своє звернення до Пенсійного фонду України вона не отримала.   

У ході здійснення парламентського контролю встановлено, що звернення заявниці не розглядалось, відповідь не надавалась.  

За результатами вжитих заходів, припинено порушення гарантованого статтею 40 Конституції України права на направлення звернення та отримання відповіді.» 

Загалом у квітні Департаментом моніторингу додержання інформаційних прав отримано понад 125 звернень від громадян стосовно ймовірного прошення їх права на звернення.

Якщо Вам відмовили у доступі до публічної інформації або Ваші права на звернення та у сфері захисту персональних даних – порушені, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:   

за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

(виключно для електронних звернень та адвокатських запитів)zapyt@ombudsman.gov.ua  (виключно для подання запитів на інформацію)    

на гарячу лінію: 0800501720;

за тел. 044-299-74-08.