19/12/2024 10:08

Відвідування Відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання КУ «Центр надання соціальних послуг» Талалаївської селищної ради на Чернігівщині

Для виконання функцій національного превентивного механізму працівники регіонального представництва в Чернігівській області разом з громадським монітором фахівцем з дослідження та аналітики ситуації в громадах БФ «Рокада» Катериною Перегудою здійснили відвідування Відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання КУ «Центр надання соціальних послуг» Талалаївської селищної ради (далі – Заклад).

Під час візиту група ознайомилася з умовами проживання, організацією харчування та медичного забезпечення підопічних.

Проєктна потужність закладу розрахована на проживання 20 підопічних, на час візиту перебувало 16 осіб, з них: 6 осіб з інвалідністю, 1 – особа, що пересувається на кріслі колісному.

Калькуляція вартості проживання на одного підопічного в місяць близько 15 тис. грн.

Територія закладу є охайною та доглянутою, є лавки із затіняючим навісом, який забезпечує комфортну прогулянку в сонячну погоду.

Під час візиту встановили, що для підопічних створені належні умови проживання — підопічні забезпечені чистою постільною та натільною білизною.

Працівники Закладу проводять належне прибирання в спальних кімнатах та приміщеннях загального користування. Забезпечується догляд за особами літнього віку: надається допомога в годуванні, здійсненні індивідуальних санітарно-гігієнічних процедур.

Під час відвідування група НПМ поспілкувалась з усіма підопічними. За результатами опитування підопічні скарг щодо жорстокого, нелюдського чи такого, що принижує гідність, поводження з боку персоналу не висловили. Підопічні контактні та позитивно реагують на відвідувачів.

Однак під час відвідування групою НПМ були виявлені порушення, що призводять до порушення прав підопічних, зокрема:

  • відсутнє дієтичне харчування для осіб, які цього потребують, що може негативно вплинути на стан здоров’я підопічних;
  • відсутнє денне меню, з яким підопічні могли б ознайомитись щодо пропонованих страв;
  • відсутні кнопки виклику персоналу, що є проблемою у швидкому та своєчасному зверненні за допомогою до медичних працівників;
  • у ванній кімнаті не затоноване вікно, чим порушується право на приватність;
  • відсутність захисних споруд (укриття), які мають забезпечувати можливість безпечного перебування підопічних у разі повітряної тривоги або обстрілів. У разі оголошення сигналу «повітряна тривога» підопічні продовжують перебувати у житлових кімнатах.

Нагадуємо, що у разі порушення прав, ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

  • за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;
  • на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;
  • на гарячу лінію: 0800501720;
  • за тел. 044-299-74-08.