03/11/2023 10:12

Відвідування приватного пансіонату для осіб літнього віку «Милий дім» на Полтавщині

Для виконання функцій національного превентивного механізму Представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Полтавській області Владислав Носенко разом з головними спеціалістами Відділу сприяння роботі регіональних представництв Секретаріату Уповноваженого Ларисою Кармазін-Денисенко, Олегом Чугаєм, Владиславом Жилою та з представником громадської організації в Полтавській області Сергієм Безою здійснили відвідування приватного пансіонату для осіб літнього віку «Милий дім» у м. Полтава (далі – заклад, установа, пансіонат).

На час відвідування, як повідомив власник пансіонату, в закладі перебували 26 клієнтів.

Група НПМ виявила недоліки, що призводять до порушення прав клієнтів, зокрема встановлено:

- закладом не отримувалась ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики та відсутній договір із закладом охорони здоров’я;

- дані про діяльність закладу не внесені до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг Міністерства соціальної політики України;

- не забезпечено умов доступності для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення;

- не дотримано норм житлової площі з розрахунку на одного клієнта. У одній кімнаті перебувають від 7 до 13 осіб;

- клієнти не мають доступу до свіжого повітря, не виходять на прогулянки;

- відсутнє чотириразове харчування, зокрема дієтичне та графік харчування;

- відсутність необхідної кількості персоналу для обслуговування клієнтів;

- більшість клієнтів потребують паліативної допомоги та консультацій лікаря-психіатра.

У порушення норм законодавства пансіонатом не облаштовано укриття для підопічних. У разі оголошення сигналу «Повітряна тривога!», лежачі хворі та маломобільні підопічні продовжують перебувати у житлових кімнатах, в тому числі на другому та третьому поверхах.

У пансіонаті існує практика укладання договорів з родичами дієздатних клієнтів за відсутності в родичів підтвердження повноважень бути законними представниками клієнтів.

Адміністрації закладу будуть скеровані відповідні рекомендації щодо усунення та недопущення в подальшому виявлених порушень.

Нагадуємо, що у разі порушення прав людини і громадянина можна звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

- за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

- на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

- на гарячу лінію: 0800501720;

- за тел. 044-299-74-08.