02/08/2024 11:46

Відвідування приватного пансіонату для літніх людей «Промінь життя», що у Хмельницькій області

Для виконання функцій національного превентивного механізму головні спеціалісти Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Оксана Шейгец, Ольга Чухась спільно з представником громадської організації Олегом Шаповаловим здійснили відвідування приватного пансіонату для літніх людей «Промінь життя», що у місті Хмельницькому.

Пансіонат внесено до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, господарська діяльність здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства. Пансіонат має укладений договір із закладом охорони здоровʼя на медичне обслуговування клієнтів.

На момент відвідування у пансіонаті перебували підопічні віком від 52 до 95 років, з них: 13 чоловіків та 26 жінок (більшість підопічних ліжкові хворі). Підопічні пансіонату перебувають під цілодобовим доглядом, забезпечені чотириразовим харчуванням. Проживають клієнти у кімнатах від двох до десяти осіб.

Соціальні послуги стаціонарного догляду в пансіонаті надаються на підставі договору, вартість послуги становить від 8 до 10 тис. грн на місяць, залежно від обсягу соціальної послуги.

Персонал пансіонату володіє інформацією про стан здоров’я підопічних, допомагає у дотримані ними режиму прийому лікарських засобів за призначенням лікаря. Забезпечення підопічних медичними препаратами чи іншими діагностичними послугами здійснюється їхніми родичами/близькими.

Водночас, група НПМ виявила ряд недоліків, що призводять до порушення прав клієнтів, зокрема:

  • в окремих  житлових кімнатах не дотримано норми житлової площі для проживання підопічних;
  • через брак  вільних приміщень у пансіонаті немає приймально-карантинної кімнати чи ізолятора для запобігання поширенню інфекційних захворювань;
  • не забезпечено приватності під час здійснення індивідуальних гігієнічних процедур ліжковим підопічним;
  • пансіонат не пристосований до потреб маломобільних груп населення, тому клієнти, які проживають у закладі, тим паче на другому поверсі, не мають можливості самостійно виходити на прогулянки;
  • у пансіонаті відсутнє щоденне та перспективне меню, як наслідок не можливо було з’ясувати різноманітність та збалансованість раціону харчування клієнтів;
  •  продукти харчування зберігаються в холодильнику разом з лікарськими препаратами;
  • не облаштовано належним чином приміщення під укриття на випадок сигналу «Повітряна тривога».

Суб’єкту господарської діяльності будуть скеровані відповідні рекомендації щодо усунення та недопущення в подальшому виявлених недоліків та порушень.

Нагадуємо, що у разі порушення прав людини і громадянина можна звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

- за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

- на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

- на гарячу лінію: 0800501720;

- за тел. 044-299-74-08.