14/01/2025 16:53

Відвідування пансіонату приватної форми власності «Турбота про близьких»

Для виконання функцій національного превентивного механізму в межах реалізації проєкту «Регіональні групи національного превентивного механізму» представники громадських організацій здійснили повторне відвідування пансіонату приватної форми власності «Турбота про близьких» у м. Київ (далі – заклад, пансіонат).

Заклад розрахований на перебування 30 осіб. На день відвідування у пансіонаті перебувало 30 підопічних, з яких 7 чоловіків та 23 жінки.

Під час відвідування пансіонату члени групи НПМ ознайомились з умовами проживання, організацією харчування, рівнем медичного забезпечення клієнтів.

Підопічні проживають у орендованій триповерховій будівлі. Надання платних послуг з розміщення, утримання та харчування осіб похилого віку здійснюється на підставі договору, укладеного між ФОП та родичами підопічних.

Група НПМ відмітила окремі позитивні зміни у діяльності закладу та встановила, що адміністрацією закладу вживаються заходи щодо усунення порушень, виявлених під час попереднього відвідування: в холі пансіонату розміщені інформаційні стенди з контактними даними посадових осіб та «гарячих ліній», до яких підопічні можуть звернутися у разі порушення їх прав. Облаштовані тераси і балкони з метою забезпечення можливості перебування підопічних на свіжому повітрі. З метою організації дозвілля придбані настільні ігри.

Під час конфіденційного спілкування скарги щодо жорстокого, нелюдського чи такого, що принижує гідність, поводження від підопічних не надходили.

Водночас під час відвідування група НПМ виявила недоліки, що можуть призвести до порушення прав підопічних, зокрема:

  • на життя та безпеку (відсутнє укриття, не встановлена пожежна сигналізація);
  • на охорону здоров’я та медичну допомогу (відсутня ліцензія на господарську діяльність з медичної практики або укладений договір із закладом охорони здоров’я);
  • на отримання послуг стаціонарного та паліативного догляду відповідно до вимог законодавства (інформацію про заклад не внесено до Єдиного реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг);
  • на достатній життєвий рівень (не дотримані норми площі на одну особу);
  • прав осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення (не створені умови архітектурної доступності).

Нагадуємо, що у разі порушення прав людини і громадянина можна звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

  • за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;
  • на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;
  • на гарячу лінію: 0800501720;
  • за тел. 044-299-74-08