24/07/2024 10:39

Відвідування КНП «Миколаївський обласний центр психічного здоров’я» у Миколаєві

Група НПМ у складі співробітників Департаменту з питань реалізації національного превентивного механізму Офісу Омбудсмана спільно з представниками громадських організацій здійснила відвідування комунального некомерційного підприємства «Миколаївський обласний центр психічного здоров’я» Миколаївської міської ради.

За результатами відвідування встановлена наступна позитивна практика у діяльності закладу:

  • пацієнти із захворюванням на ВІЛ/СНІД отримують лікування згідно уніфікованих протоколів лікування та клінічних установ;
  • налагоджена робота з іншими комунальними закладами охорони здоров’я;
  • адміністрація закладу сприяє встановленню груп інвалідності у пацієнтів, які того потребують за станом здоров’я;
  • у всіх осіб з інвалідністю наявні індивідуальні плани реабілітації;
  • забезпечений вільний доступ пацієнтів до питної води, у кожному відділенні лікарні встановлені бутлі з питною водою;
  • пацієнти лікарні мають можливість користуватися мобільними телефонами відповідно до встановленого графіку;
  • у відділеннях розміщено інформацію про права та обов’язки пацієнтів;
  • пацієнти мають можливість вільно розпоряджатись власними речами, здійснювати прогулянки декілька разів на день, відвідувати санітарно-гігієнічні приміщення у будь який час.

Разом з тим у ході відвідування виявлені порушення прав пацієнтів:

  • в частині відділень недотримуються вимоги мінімальних норм площі на одного пацієнта, також не всі палати забезпечені достатньою кількістю твердого інвентарю;
  • у відділеннях на вікнах встановлені нерозпашні ґрати;
  • відсутність дверей у палатах;
  • у порушення вимог чинного законодавства у закладі виявлені медикаменти, які мають протермінований строк придатності;
  • ізолятор для окремого перебування осіб з інфекційними захворюваннями не відповідає встановленим вимогам;
  • відсутність документальної фіксації медичними працівниками окремих фактів фізичного гамування пацієнтів у відділенні примусових заходів медичного характеру;
  • відсутні умови для вільного пересування маломобільних груп населення у деяких відділеннях лікарні (відсутні пандуси, підйомники, поручні, тощо);
  • наявна потреба у ремонтуванні приміщень лікарні.

З метою усунення порушення прав людини до компетентних органів Уповноваженим буде скеровано відповідні акти реагування для вжиття заходів щодо поновлення прав пацієнтів та недопущення їх порушень у подальшому.

Нагадуємо, що у разі порушення прав людини можна звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

  • за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;
  • на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;  
  • на гарячу лінію: 0800501720;
  • за тел. 044-299-74-08.