19/02/2025 10:38

Відвідування Київського геріатричного пансіонату

Для виконання функцій національного превентивного механізму в рамках реалізації проєкту «Регіональні групи національного превентивного механізму», представники громадських організацій 05.02.2025 здійснено повторне відвідування Київського геріатричного пансіонату (далі – пансіонат, заклад).

Заклад розрахований на перебування 252 осіб. На день відвідування у пансіонаті перебувало 213 підопічних, з яких 97 чоловіків та 116 жінок.

Під час відвідування закладу група НПМ ознайомились з умовами проживання, організацією харчування, рівнем медичного забезпечення підопічних.

У житлових кімнатах закладу наявні кнопки виклику персоналу. Будівлю пансіонату  обладнано автоматичною пожежною сигналізацією, наявні тактильні та візуальні елементи доступності.

Мешканці пансіонату вільно користуються особистими речами.

Персонал виконує професійні обов’язки відповідно до встановлених вимог. Наявні інформаційні стенди з контактними даними посадових осіб та «гарячих ліній», до яких підопічні можуть звернутися у разі порушення їх прав.

Групою НПМ відмічено позитивні зміни у діяльності пансіонату та встановлено, що адміністрацією закладу вживаються заходи щодо усунення порушень виявлених під час попереднього відвідування.

Під час конфіденційного спілкування скарг щодо жорстокого, нелюдського чи такого, що принижує гідність, поводження від підопічних до групи НПМ не надходило.

Водночас під час відвідування групою НПМ виявлено недоліки, що можуть призвести до порушення прав підопічних, зокрема:

  • на охорону здоров’я та медичну допомогу (окрема медична документація не відповідає затвердженим формам ведення первинної облікової документації; на деяких лікарських засобах відсутнє відповідне маркування);
  • права на вільний розвиток своєї особистості (неналежна організація дозвілля з урахуванням побажань підопічних).За результатами відвідування до Київського геріатричного пансіонату, а також компетентних органів будуть скеровані відповідні листи та рекомендації щодо усунення виявлених порушень та недопущення їх у подальшій діяльності закладу.

Нагадуємо, що у разі порушення прав людини і громадянина можна звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

  • за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;
  • на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;
  • за номерами телефонів:  0 800 501 720; 044 299 74 08.