15/02/2022 18:23

Результати моніторингу додержання прав осіб, які проживають на ТОТ, на подання усних та електронних звернень до Кальчицької сільської ради Донецької області

Головним спеціалістом відділу з дотримання прав жителів Донецької області Управління регіонального представництва в Донецькій та Луганській областях Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Денисом Гоменюком спільно з радником Уповноваженого Наталією Проценко здійснено моніторинговий візит до Кальчицької сільської ради Донецької області (далі – сільська рада) щодо додержання прав осіб, які проживають на непідконтрольних Україні територіях, на подання усних та електронних звернень до суб’єктів владних повноважень та отримання відповідей.

Під час візиту встановлено наступне. На офіційному вебсайті Кальчицької сільської ради оприлюднено інформацію про організаційно-розпорядчі документи, якими запроваджено пряму телефонну «гарячу лінію». Громадяни мають можливість звернутись на телефонну «гарячу лінію» відповідно до графіка проведення прямої телефонної «гарячої лінії» керівництвом сільської ради із зазначенням часів, днів, посад, ПІБ.

Звернення громадян реєструються у відповідному журналі. Порушень строків розгляду звернень громадян у відповідності до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» не виявлено.

На офіційному вебсайті оприлюднюються щорічні звіти про стан розгляду заяв, скарг громадян.

Так, встановлено, що протягом 2021 року до Кальчицької сільської  ради надійшло 139 звернень, з них 79 звернень на особистому прийомі до сільського голови, його заступника та секретаря сільської ради, 57 звернень через органи влади на Урядову «гарячу лінію» та 2 звернення через уповноважену особу.

Порушень строків розгляду звернень громадян у відповідності до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» не виявлено.

Упродовж 2021 року та січня 2022 року усних, електронних звернень до Кальчицької сільської ради Донецької області від громадян України, які мешкають на непідконтрольних Уряду України територіях Криму, Донецької та Луганської областей не надходило.

Водночас моніторинговою групою виявлено недоліки, що можуть мати наслідком порушення прав осіб, які проживають на тимчасово окупованих територіях, на подання усних та електронних звернень до суб’єктів владних повноважень та отримання відповідей.

Інформацію про засоби телефонного зв’язку (контактні центри, телефонні «гарячі лінії» не оприлюднено на головній (стартовій) сторінці офіційного вебсайту органу.

Встановлено, що у наданих посадовими особами Кальчицької сільської ради статистичних звітах, обліках за результатами опрацювання усних та електронних звернень від осіб, які проживають на непідконтрольних уряду України територіях, відсутні розділи та звітність щодо надходження та розгляду зазначених звернень.