09/02/2022 17:46

Результати моніторингу додержання прав осіб, які проживають на тимчасово окупованих територіях, на подання усних та електронних звернень до Черкаської селищної ради Донецької області

Начальником відділу з дотримання прав жителів Донецької області Управління регіонального представництва в Донецькій та Луганській областях  Секретаріату Верховної Ради України з прав людини Оленою Яковенко здійснено моніторинг додержання прав осіб, які проживають на непідконтрольних  Уряду України територіях, на подання усних та електронних звернень до Черкаської селищної ради Донецької області та отримання відповідей.

У ході проведення моніторингу встановлено, що робота зі зверненнями громадян в селищній раді організована відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування».

Рішенням виконавчого комітету селищної ради затверджений порядок розгляду письмових звернень громадян. Визначено відповідальних осіб за роботу зі зверненнями громадян.

У селищній раді створені умови для надсилання письмових звернень з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку, а також для подачі усних звернень за допомогою телефонного зв’язку через визначену телефонну «гарячу лінію», графік та порядок роботи якої затверджені розпорядженням селищного голови.

На офіційному вебсайті селищної ради оприлюднено інформацію щодо електронної пошти для надсилання письмових звернень, наявна можливість для подачі електронного звернення в режимі онлайн шляхом заповнення обов’язкових полів. Також на вебсайті оприлюднена інформація про функціонування телефонної «гарячої лінії».

Протягом 2021 року до селищної ради надійшло 294 звернення від мешканців територіальної громади та інших населених пунктів, з них 1 - від особи, яка проживає на непідконтрольній Уряду України території. Вказане звернення розглянуто спеціалістами селищної ради, відповідь надана у встановлені законодавством терміни. У 2022 році особи, які проживають на непідконтрольній Україні території, до селищної ради не звертались.

Селищною радою проводиться аналітична робота, готуються відповідні щоквартальні та щорічні звіти. Але в інформаційно-аналітичних матеріалах, що готуються за результатами роботи зі зверненнями громадян, відсутні пропозиції стосовно розв’язання найбільш актуальних проблем, що порушаються громадянами та не виявлені причини, що зумовлюють надходження повторних звернень.

Результати роботи зі зверненнями громадян щокварталу розглядаються на засіданні виконавчого комітету селищної ради.

У 2020 році створена постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян, затверджено її персональний склад та положення, але монітором встановлено, що фактично вказана комісія не працює, питання роботи зі зверненнями громадян на ній не розглядаються.

За результатами моніторингового візиту будуть вжиті необхідні заходи реагування, надані відповідні роз’яснення законодавства та рекомендації.