01/04/2024 17:36

Рекомендації для суб’єктів владних повноважень щодо забезпечення прав громадян за їх особистої присутності при розгляді заяв

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини надходять численні звернення стосовно ймовірного порушення прав і свобод людини і громадянина встановлених статтею 18 Закону України «Про звернення громадян».

У межах парламентського контролю Секретаріатом Уповноваженого вживаються заходи, зокрема органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності роз’яснюється про доцільність:

завчасного інформування заявників про час і дату реалізації вказаних прав;

у разі неможливості забезпечити безпосередню участь, інформувати на вказані у зверненні канали зв’язку про альтернативні способи реалізації прав – за допомогою застосування засобів телефонного зв’язку або цифрових комунікаційних сервісів.

Отже, у період дії правового режиму воєнного стану посадові особи органів державної влади та місцевого самоврядування повинні, максимально сприяти реалізації прав визначених статтею 18 Закону України «Про звернення громадян» у тих випадках, коли це може врятувати життя, зберегти здоров’я громадян або запобігти іншим негативним наслідкам, пов’язаним із війною.

Якщо Вам відмовили у доступі до публічної інформації або Ваші права на звернення та у сфері захисту персональних даних – порушені, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

(виключно для електронних звернень та адвокатських запитів) zapyt@ombudsman.gov.ua (виключно для подання запитів на інформацію)

на гарячу лінію: 0800501720;

за тел. 044-299-74-08.