15/11/2024 16:03

Практичні аспекти застосування положень Закону України «Про звернення громадян»

У розумінні Закону України «Про звернення громадян» у разі надходження до органу заяви чи скарги такий орган повинен об'єктивно, всебічно та вчасно перевіряти викладені в цій заяві чи скарзі обставини, за результатами перевірки прийняти відповідне рішення, яке забезпечить поновлення порушених прав заявника, та письмово повідомити громадянина про результати перевірки та суть прийнятого рішення. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), недоведення до відома заявника в письмовій формі з посиланням на закон і викладенням мотивів відмови, а також не роз'яснення порядку оскарження прийнятого рішення свідчить про порушення вимог ч. 4 ст. 15 Закону України "Про звернення громадян".

На цьому наголошує Верховний Суд у постанові 280/4698/19 від 30.11.2020, відповідно до якої не будь-яка відповідь на звернення може свідчити про розгляд такого звернення, оскільки його розгляд (як результат діяльності суб'єкта, якому адресовано звернення) повинен відповідати статті 15 Закону України "Про звернення громадян".

Отже, неналежний розгляд заяви чи скарги (формальний розгляд, непоновлення прав заявників відповідно до прохань, викладених у заяві чи скарзі) є порушенням вимог Закону України "Про звернення громадян".

Якщо Вам відмовили у доступі до публічної інформації або ваші права на звернення та у сфері захисту персональних даних – порушені, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

  • за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008; 
  • на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua
  • за номерами телефонів: 0 800 501 720; 044 299 74 08.