23/04/2024 17:29

Звернення – це не завжди скарга: роз'яснення

Скарга, у свою чергу, має відповідати певним критеріям у силу вимог частини четвертої статті 3 та статті 4 Закону України «Про звернення громадян». Норми закону не дозволяють тлумачити їх таким чином, що викладені у скарзі обставини є абстрактним порушенням прав; ситуацією, яку необхідно виправити в цілому для блага третіх осіб. За приписами закону необхідною передумовою звернення до відповідного органу зі скаргою є порушення права та/або законного інтересу громадянина, а сама скарга має містити вказівку на конкретне порушення права/інтересу та рішення, дію/бездіяльність, яким/якими таке право/інтерес скаржника порушене, а також вимогу про поновлення такого порушеного права/інтересу.

Зазначений висновок повністю узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, висловленою у постанові № 120/1727/20-a від 29.11.2021.

Якщо Вам відмовили у доступі до публічної інформації або Ваші права на звернення та у сфері захисту персональних даних порушені, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

- за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008; 

- на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;  

(виключно для електронних звернень та адвокатських запитів);

zapyt@ombudsman.gov.ua  (виключно для подання запитів на інформацію);

- на гарячу лінію: 0800501720;

- за тел. 044-299-74-08.