26/01/2023 08:52

Моніторинг додержання права на безпечне освітнє середовище в умовах воєнного стану Болградським ліцеєм № 2 на Одещині

Працівники Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Яна Кузьміна і Тарас Кошевий здійснили перевірку Болградського ліцею № 2 Болградської міської ради Одеської області (далі – заклад) з метою моніторингу додержання права на безпечне освітнє середовище в умовах воєнного стану.

Під час моніторингу з’ясовано, що у закладі здобувають освіту 602 учні, з них 147 - очно, 408 – дистанційно, 47 – за сімейною формою навчання.

З 09.01.2023 по 24.03.2023 освітній процес в закладі організовано за змішаною формою навчання, а саме: поєднання очної форми з дистанційною (два тижні – очна, два тижні – дистанційна). Навчання відбувається у ІІ зміни (І зміна – з 8:30 до 12:10; ІІ зміна – 13:00 до 16:30).  

Моніторингова група встановила, що у закладі розроблено методичні рекомендації для проведення дистанційного/змішаного навчання з усіх навчальних предметів, збирається інформація про навчальні розриви та розроблено стратегію подолання навчальних розривів дітей, через низьку якість навчання або неможливості долучення до навчання за певних обставин.

З метою гарантування безпеки дітей в умовах воєнного стану, заклад облаштував найпростіше укриття на 150 місць, яке в цілому відповідає Вимогам щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС України № 579 від 09.07.2018 року. Зокрема, в ньому наявні 2 виходи, централізоване водопостачання та локальне водовідведення, створено запас медичних препаратів, є штучне освітлення, проведено опалення в приміщенні та покриття бездротовим Інтернетом, завдяки чому створено належні умови для проведення занять і відпочинку дітей.

Однак варто зазначити, що немає запасів продуктів, води, засобів зв’язку та оповіщення (телефона, радіоприймача), не забезпечено резервне освітлення.

Також у закладі не розроблено рекомендацій до організації навчання при нестабільному Інтернеті/відключенні світла, відсутності навичок дитини самостійно навчатися онлайн.

Результати моніторингового візиту були обговорені з керівництвом закладу, в подальшому готується звіт з відповідними рекомендаціями з метою покращення роботи.