12/10/2023 12:31

Моніторинг додержання Державним агентством резерву України права на звернення в умовах воєнного стану

Департаментом моніторингу додержання інформаційних прав Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини здійснено безвиїзний моніторинг додержання Державним агентством резерву України (далі – Держрезерв) конституційного права людини та громадянина на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану.

Під час перевірки встановлено, що за інформацією, розміщеною на офіційному вебсайті Держрезерву у рубриці «Для громадськості», міститься вкладка «Звернення громадян», у якій існує можливість подання звернення за допомогою визначеного контактного центру за номером: (044) 234-63-47 або на електронну адресу: info@rezerv.gov.ua. З метою перевірки роботи вказаного номеру телефону було здійснено декілька спроб телефонних дзвінків з певним інтервалом часу, вказаний номер працює.

У рубриці «Контакти» для подачі усних звернень визначено  телефон гарячої лінії:(044) 234-63-47. Однак, інформація щодо графіку роботи гарячої лінії, а також відповідний наказ, яким затверджено Порядок роботи телефону гарячої лінії на вебсайті відсутні.

При цьому на вебсайті Держрезерву відсутня вкладка «Електронне звернення», що надає право подати електронне звернення шляхом заповнення відповідних полів online-форми з обов’язковим зазначенням інформації про прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги, визначеної частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян».

Серед іншого, за результатами моніторингу встановлено відсутність Інструкції про організацію розгляду звернень громадян, проведення особистого прийому в Держрезерві, для можливого ознайомлення громадянами.

Крім того, на офіційному вебсайті відсутня інформація про графік особистого прийому громадян та затверджений Порядок організації та проведення особистого прийому громадян посадовими особами Держрезерву. 

Серед іншого, за результатами моніторингу встановлено відсутність у розділі «Нормативно-правова база» відповідного Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Держрезерві, для можливого ознайомлення громадянами.

У межах парламентського контролю та відповідно до статті 28 Закону України «Про звернення громадян», з метою забезпечення додержання Держрезервом конституційного права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану до вказаного суб’єкта владних повноважень буде направлено звіт про результати безвиїзної перевірки щодо неприпустимості порушення права громадян, визначеного статтею 40 Конституції України, яке відповідно до частини другої статті 64 Основного Закону України не може бути обмежене навіть в умовах воєнного або надзвичайного стану.