11/02/2022 14:42

Результати перевірки додержання прав осіб, які проживають на тимчасово окупованих територіях, на подання звернень до Миколаївської міської ради Донецької області

Начальником відділу з дотримання прав жителів Донецької області Управління регіонального представництва в Донецькій та Луганській областях Секретаріату Верховної Ради України з прав людини Оленою Яковенко та головним спеціалістом Єгором Ягмуровим здійснено моніторинг додержання прав осіб, які проживають на тимчасово окупованих територіях, на подання усних та електронних звернень до Миколаївської міської ради Донецької області (далі – міська рада).

Під час моніторингу встановлено, що робота зі зверненнями громадян в міській раді здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування». Письмові звернення громадян розглядаються відповідно до Порядку розгляду письмових звернень громадян у виконавчому комітеті Миколаївської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 23.04.2020 № 93, що оприлюднений на офіційному вебсайті.

В міській раді створені умови для надсилання письмових звернень з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку, а також для подачі усних звернень за допомогою телефонного зв’язку через визначену телефонну «Пряму лінію», графік роботи якої затверджений рішенням виконавчого комітету. Функціонує «Гаряча лінія» міської ради.

На офіційному вебсайті міської ради оприлюднено інформацію щодо електронної пошти для надсилання письмових звернень, наявна можливість для подачі електронного звернення голові та секретарю міської ради та електронної петиції в режимі онлайн шляхом заповнення обов’язкових полів.

Упродовж 2021 року до міської ради надійшло 642 звернення від жителів територіальної громади та інших населених пунктів. Усі звернення розглянуті з дотримання термінів, встановлених статтею 20 Закону України «Про звернення громадян». У 2021 році та січні 2022 року особи, які проживають на тимчасово окупованій території, до міської ради не звертались.

Питання стану роботи зі зверненнями громадян щопівроку розглядається на засіданнях виконавчого комітету. Міською радою проводиться аналітична робота, готуються відповідні щоквартальні та щорічні звіти з виявленням причин надходження повторних, колективних звернень та наданням пропозицій щодо шляхів розв’язання проблем, порушених громадянами на особистих прийомах, а також із зазначенням заходів, вжитих з метою усунення причин, що сприяють надходженню звернень громадян.

Водночас моніторами виявлені деякі недоліки та порушення. На офіційному вебсайті не була оприлюднена інформація про графік проведення телефонного зв’язку з населенням «Пряма лінія», вказане порушення усунуто під час проведення моніторингу.

Не оприлюднений звіт про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2021 році. Міською радою не створена постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян.

За результатами моніторингового візиту будуть вжиті заходи реагування та надані відповідні рекомендації.