28/01/2022 16:39

Не з усіма мешканцями укладено договори, протерміновані продукти: результати моніторингового візиту до будинку для людей літнього віку в м. Дніпро

Представником Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в східних областях Сергієм Ковганом, працівниками Відділу регіонального представництва в східних областях Секретаріату Уповноваженого Владиславом Онищенком та Сергієм Кузьменком разом з регіональним координатором взаємодії з громадськістю Уповноваженого Оксаною Крупій, громадським монітором Аллою Демичевою здійснено моніторинговий візит до будинку для людей літнього віку недержавної форми власності у м. Дніпро, що перебуває у власності ФОП Куделя В.М.

На момент моніторингового візиту в закладі перебувало 36 осіб, які позитивно відгукувались про умови утримання та ставлення з боку персоналу, охоче спілкувалися з членами  моніторингової групи.

Моніторами відзначено позитивні аспекти, що впроваджені адміністрацією, зокрема: інформація про заклад внесена до Єдиного реєстру отримувачів та надавачів соціальних послуг Міністерства соціальної політики України; розроблені індивідуальні плани надання соціальних послуг; приміщення обладнане системою протипожежної безпеки та відеоспостереженням.

Крім того, у закладі переважно забезпечені умови безбар’єрного пересування будинком літніх людей. Стіни у вбиральнях оснащені опорними поручнями, відсутні пороги, а ширина дверних прорізів достатня для безперешкодного пересування осіб на кріслах колісних. Адміністрація забезпечує маломобільних осіб допоміжними засобами для пересування у разі потреби.

Водночас моніторинговою групою виявлено, що із сімома особами, які фактично проживали у закладі та отримували соціальні послуги, власником не укладений відповідний договір. Отже, жодним чином не забезпечене належне документування перебування особи у закладі, відповідно, надання таких послуг здійснювалось не з підстав, визначених законом.

Крім того, договори щодо перебування інших 29 мешканців у закладі укладені власником не безпосередньо з особами, які фактично отримують послуги, а їхніми родичами.

При цьому в закладі відсутня інформація про адреси та телефони посадових осіб, на які мешканці установи можуть звертатися у разі порушення їхніх прав та інтересів. Не налагоджена співпраця з Центром надання безоплатної правової допомоги.

Організація харчування здійснюється без отримання передбачених законодавством дозвільних документів. Зберігання продуктів харчування в холодильниках здійснюється з порушенням вимог товарного сусідства та без маркування, виявлені протерміновані продукти харчування.

Попри фактичну наявність кулера в їдальні, відсутність в достатній кількості чистих склянок ускладнює можливість клієнтів вільно ним користуватись. Не організовано вільного доступу до питної води і в житлових кімнатах ліжкохворих осіб.

  • Маломобільні клієнти в холодну пору року не мають доступу до прогулянок на свіжому повітрі, що може свідчити про порушення права осіб щоденно перебувати на свіжому повітрі.
  • Частково забезпечується здійснення карантинних та протиепідеміологічних заходів. Не проводиться температурний скринінг персоналу при вході до установи з фіксацією результатів; не запроваджений масковий режим для персоналу.

Виявлені порушення, а також рекомендації щодо їх усунення будуть викладені в звіті та відповідних листах реагування та направлені власнику закладу.