12/10/2022 16:46

На Полтавщині проведено інформаційне заняття для представників ключових груп населення

Працівник Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Владислав Носенко та регіональний координатор взаємодії з громадськістю Уповноваженого в Полтавській області Віра Яковенко спільно з директоркою ГО «Леголайф-Україна» в Полтавській області Мариною Гридіною-Погорілою провели інформаційне заняття «Механізм захисту прав людини Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини» для представників ключових груп населення.

Під час заходу розглянули механізм реалізації інституцією захисту порушених прав громадян згідно до статті 17 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини». Надали роз’яснення щодо того, що Уповноважений приймає та розглядає звернення громадян України, іноземців, осіб без громадянства або осіб, які діють в їхніх інтересах, відповідно до Закону України «Про звернення громадян», повідомили про роботу гарячої лінії та можливості подання звернення в електронній формі.

Представників ключових груп населення з числа внутрішньо-переміщених осіб ознайомили з метою парламентського контролю за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина який здійснює Уповноважений, а саме:

  • захист прав і свобод людини і громадянина, проголошених Конституцією України, законами України та міжнародними договорами України;
  •  додержання та повага до прав і свобод людини і громадянина;
  • запобігання порушенням прав і свобод людини і громадянина або сприяння їх поновленню;
  • сприяння приведенню законодавства України про права і свободи людини і громадянина у відповідність з Конституцією України, міжнародними стандартами у цій галузі;
  • поліпшення і подальший розвиток міжнародного співробітництва в галузі захисту прав і свобод людини і громадянина;
  • запобігання будь-яким формам дискримінації щодо реалізації людиною своїх прав і свобод;
  • сприяння правовій інформованості населення та захист конфіденційної інформації про особу.

Наприкінці заняття розібрали конкретні приклади звернень та змоделювали можливі ситуації, враховуючи умови воєнного стану, наприклад – поведінка в разі сигналу «повітряна тривога», порушення комендантської години, правила спілкування з представниками національної поліції, ЗСУ або територіальної оборони, правила поведінки та права людини в разі фактичного затримання та доставлення до відділення поліції, право на адвоката.

Учасникам заходу надані персональні консультації та роз’яснення.