08/09/2022 17:46

Моніторинговий візит до КЗ «Інклюзивно-ресурсний центр Полтавської міської ради»

З метою здійснення моніторингу додержання права дітей з особливими освітніми потребами на доступну освіту працівник Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Владислав Носенко спільно з Регіональним координатором Уповноваженого ВРУ з прав людини в Полтавській області Вірою Яковенко  здійснили моніторинговий візит до Комунального закладу «Інклюзивно-ресурсного центру Полтавської міської ради» (далі – ІРЦ).

За результатами моніторингу встановлено, що ІРЦ утворено в вересні 2018 року, засновником закладу є Полтавська міська рада, а органом управління – Департамент освіти  та науки Полтавської міської ради. Основною метою створення ІРЦ є забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної, загальної середньої освіти, професійно-технічної та фахової передвищої освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу. Головним завданням ІРЦ є проведення комплексної оцінки з метою збору та інтерпретації інформації про особливості розвитку особи з метою визначення особливих освітніх потреб та визначення її освітніх труднощів.

ІРЦ обслуговує 2 райони міста Полтава, на території яких проживає близько 40000 дітей, що значно перевищує норму, встановлену постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545, оскільки в місті один ІРЦ утворюється з розрахунку не більше як на 12 тисяч дітей. Приміщення ІРЦ пристосовано для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства. В установі працює 23 працівники, з них 14 педагогічних ( вчителі -логопеди, - дефектологи, - реабілітологи, практичні психологи та консультанти ІРЦ).

На даний час на обліку в ІРЦ перебуває 1731 особа, з них 22 - з числа внутрішньо переміщених осіб, 37 осіб старше 18 років. За 2021-2022 рік здійснено 527 комплексних психолого-педагогічних оцінок.  Одна комплексна оцінка проводиться не менше ніж 3 години із застосуванням сучасних методик, інструментарію спостережень відповідно до категорії дітей з особливими освітніми потребами за такими напрямками: мовленнєвого розвитку, когнітивної сфери, емоційно-вольової сфери, освітньої діяльності та фізичного розвитку особи.

Ще одним важливим завданням, яке покладено на інклюзивно-ресурсний центр є ведення електронного реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ІРЦ. Ведення такого реєстру відбувається за допомогою автоматизованої системи роботи інклюзивно-ресурсних центрів «Україна. Інклюзія».

За результатами моніторингового візиту готується звіт з відповідними рекомендаціями.