21/04/2023 09:27

Здійснено дистанційний моніторинг до Коростенської міської ради Житомирської області

Департаментом моніторингу додержання соціальних та економічних прав Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини здійснено дистанційний моніторинг до Коростенської міської ради Житомирської області (далі – об’єкт моніторингу) щодо додержання житлових прав громадян.

Під час моніторингу також досліджувались питання організаційних заходів та кількісних показників виконання вимог двох Порядків положення яких затверджено постановами Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 р. № 284 «Про Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам» (далі - Порядок № 284) та від 19 квітня 1993 р. № 284 «Про затвердження Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд» (далі – Порядок № 473).

Моніторингом встановлено:

  • об’єктом моніторингу рішенням від 22.12.2016 № 526 затверджено Порядок визначення та відшкодування Коростенській міській раді збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, самовільного зайняття земельних ділянок та використання земельних ділянок з порушенням законодавства про плату за землю, а не власникам землі та землекористувачам, як це передбачено Порядком № 284;
  • до об’єкту моніторингу від громадян щодо пошкодженого або знищеного майна (житла) з моменту введення воєнного стану надійшло 289 заяв. За результатами попереднього огляду об’єктів житлового фонду (житла) визначені – 255 як пошкоджені, 22 як значно пошкоджені, 12 як зруйновані;
  • всупереч Порядку № 473, об’єктом моніторингу не розроблено, не затверджено та не оприлюднено на офіційному веб-сайті об’єкту моніторингу план робіт з обстеження пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації об’єктів, зокрема, житлового фонду (житла) проте проведено 217 комісійних обстежень таких об’єктів, за результатами яких складено акти комісійного обстеження. Технічні обстеження пошкоджених об’єктів житлового фонду (житла) не проводились. Відновлено шляхом ремонту, в тому числі капітального ремонту, а також демонтовано всього 31% від загальної кількості комісійно обстежених об’єктів житлового фонду (житла);
  • об’єктом моніторингу, всупереч законодавству, не ведеться: облік нежилих приміщень на території об’єкту моніторингу незалежно від форм власності; перелік об’єктів комунальної власності, які можуть бути надані громадянам  із соціального квартирного обліку;
  • станом на 01.01.2023 кількість сімей та одиноких осіб, які перебувають на квартирному обліку, зокрема, які обліковуються в загальній черзі, тих хто користуються правом першочергового і позачергового забезпечення житлом, тих хто перебувають на соціальному квартирному обліку становить 1745 таких осіб, при цьому з них  в 2022 році тільки 1% отримали житло.

Невисокий рівень здійснених ремонтних робіт пошкодженого або знищеного майна (житла) внаслідок збройної агресії РФ свідчить про недостатню економічну спроможність об’єкта моніторингу.

Крім того, мала кількість наданого житла сім’ям та одиноким особам, які перебувають на квартирному обліку, свідчить про недостатнє фінансування цього напрямку.

За результатами здійсненого моніторингу, підготовлено звіт із зазначенням проблемних питань, які було виявлено в ході моніторингу, та об’єкту моніторингу надані рекомендації щодо їх усунення. Також під час моніторингу встановлено, що діючий Порядок № 284 не відповідає умовам воєнного стану, відповідні рекомендації будуть надані Міністерству аграрної політики та продовольства України.