10/08/2022 12:40

Моніторинг додержання права громадян на звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану Міністерством соціальної політики України

Заступник начальника відділу з дотримання права на звернення Управління моніторингу прав на звернення та інформацію Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Наталія Шоробура здійснила безвиїзний моніторинг додержання Міністерством соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики) конституційного права громадян на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану.

За результатами моніторингу встановлено, що на офіційному вебсайті Мінсоцполітики є рубрика «Громадянам», у якій наявні окремі вкладки, зокрема «Звернення громадян», яка містить необхідні розділи, а саме: «Нормативно-правова база», «Інформація щодо звернень та прийому громадян», «Запитання – відповіді», «Електронне звернення громадянина», «Новини», «Звіти», «Роз’яснення», «Урядовий контактний центр».

У розділі «Електронне звернення громадянина» міститься онлайн-форма для подання електронних звернень шляхом заповнення відповідних полів.

Також на сайті розміщені телефони для отримання інформації стосовно стану розгляду звернень громадян (вхідний реєстраційний номер, дата, в якому структурному підрозділі Мінсоцполітики перебуває звернення): (044) 289-53-68, (044) 289-66-89, (044) 289-00-65, (044) 289-54-48, (044) 226-22-69, а також електронна адреса (zvernennya@mlsp.gov.ua) для надсилання письмових звернень з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку. Крім того, розміщено інформацію про графік роботи громадської приймальні Мінсоцполітики, розташованої на першому поверсі адміністративної будівлі за адресою: вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01601. Прийом проводиться керівниками і спеціалістами самостійних структурних підрозділів Мінсоцполітики.

З метою подання до Мінсоцполітики усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку громадянам рекомендовано звертатись на урядову гарячу лінію за безкоштовним телефоном: 15-45.

На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 05.03.2018 № 8815/1/1-18 щодо звітності центральних та місцевих органів виконавчої влади про роботу зі зверненнями громадян у розділі «Звіти» розміщена інформація про роботу зі зверненнями громадян за І квартал 2022 року.

Громадяни у розділі «Нормативно-правова база» можуть ознайомитись із наказами  Мінсоцполітики, зокрема, про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві соціальної політики України, № 139 від 15.03.2012 із змінами; про затвердження Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві соціальної політики України, від 07.11.2011 № 426 із змінами, для можливого ознайомлення громадянами.

За результатами безвиїзної перевірки Мінсоцполітики необхідно зазначити, що у вказаному центральному органі виконавчої влади створені належні умови для реалізації громадянами конституційного права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану, порушень у цій частині не виявлено.