07/12/2022 12:17

Моніторинг додержання прав громадян на звернення та доступ до публічної інформації в умовах воєнного стану Кіптівською сільською радою на Чернігівщині

У межах парламентського контролю за дотриманням прав та свобод людини і громадянина працівником Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Іриною Жмакою проведено дистанційний моніторинг додержання Кіптівською сільською радою Чернігівської області конституційних прав громадян на інформацію та звернення в умовах воєнного стану.

Під час проведення моніторингу з’ясовано, що органом місцевого самоврядування, в умовах запровадження режиму воєнного стану, забезпечується можливість громадянам подати звернення та реалізувати свої права передбачені статтею 40 Конституції України.

На вебсайті ради розміщена окрема вкладка «Зв’язки з громадськістю», яка містить довідкову інформацію про порядок подання письмових звернень та контактну інформацію, зразок заяви, графіки прийомів громадян посадовими особами, звітну інформацію про роботу виконавчого комітету зі зверненнями громадян за підсумками півріччя та року, а також нормативно-правові документи.

Створено окрему вкладку «Контакти» де розміщена форма для зворотного зв’язку. Також реалізовано можливість скористатись посиланням у вигляді QR коду на інформаційні чатботи Кіптівської сільської ради Viber-bot та Telegram-bot.

Оприлюднення інформації, обов’язкове оприлюднення якої передбачено Законом України «Про доступ до публічної інформації» забезпечується на офіційному вебсайті ради, на інформаційних стендах в приміщенні об’єкту моніторингу.

На виконання вимог статті 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рада зареєстрована на порталі відкритих даних (міститься посилання на кабінет Кіптівської сільської ради); розпорядником оприлюднено 17 наборів даних.

Разом з тим, моніторингом встановлено, що радою не дотримуються вимоги статті 5 Закону України «Про звернення громадян», щодо можливості усного звернення до керівників та посадових осіб Кіптівської сільської ради.

Так, під час аналізу офіційного вебсайту виявлено, що суб’єктом перевірки не створено умови для подачі усних звернень. Не розміщено у доступній формі контакти, використовуючи які громадяни можуть звернутися із усним зверненням.

За результатами моніторингу підготовлено звіт та надано рекомендації задля забезпечення права громадян на звернення та інформацію.