24/05/2022 11:38

Моніторинг додержання Національною соціальною сервісною службою України права на звернення громадян в умовах воєнного стану

Заступником начальника Управління – начальником відділу з дотримання права на звернення Управління моніторингу прав на звернення та інформацію Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Олександром Донкогловим здійснено безвиїзний моніторинг додержання Національною соціальною сервісною службою України  конституційного права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану.

Під час перевірки встановлено, що за інформацією, розміщеною на офіційному веб-сайті, гаряча телефонна лінія Національної соціальної сервісної служби України має працювати за номером (044) 289-87-89 щоденно відповідно до графіку роботи Нацсоцслужби з 08:30 до 17:00 (понеділок – четвер), з 08:30 до 15:45 (п’ятниця), обідня перерва – з 12:00 до 12:45. З метою перевірки роботи гарячої телефонної лінії було здійснено декілька спроб телефонних дзвінків з певним інтервалом часу, але зв’язатися за телефоном (044) 289-87-89, який працює також як «довідка», так і не вдалося.

На період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2, та заходів стосовно стабілізації епідемічної ситуації, у Національній соціальній сервісній службі України скасовано до особливого розпорядження проведення особистих прийомів громадян, що не відповідає правовим положенням статті 22 Закону України «Про звернення громадян» та пункту першого статті 92 Конституції України, відповідно до якого права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод визначаються виключно законами України.

На сайті Нацсоцслужби також не створено online-форми для подання громадянами електронних звернень шляхом заповнення відповідних полів з обов’язковим зазначенням інформації про прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги, визначеної частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян».

У межах парламентського контролю та відповідно до статті 28 Закону України «Про звернення громадян», з метою забезпечення додержання Нацсоцслужбою конституційного права на направлення звернення та отримання відповіді в умовах дії воєнного стану до вказаного суб’єкта владних повноважень направлятиметься звіт про результати безвиїзної перевірки. У цьому звіті буде привернуто увагу на неприпустимості порушення права громадян, визначеного статтею 40 Конституції України, яке відповідно до частини другої статті 64 Основного Закону України не може бути обмежене навіть в умовах воєнного або надзвичайного стану.