23/12/2022 10:58

Моніторинг додержання інформаційних прав громадян Вишнівецькою селищною радою Тернопільської області

У межах парламентського контролю за дотриманням прав та свобод людини і громадянина працівником Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Іриною Жмакою проведено дистанційний моніторинг додержання Вишнівецькою селищною радою Тернопільської області конституційних прав громадян на інформацію та звернення в умовах воєнного стану.

Під час проведення моніторингу з’ясовано, що органом місцевого самоврядування, в умовах запровадження режиму воєнного стану, забезпечується можливість громадянам подати звернення та реалізувати свої права передбачені статтею 40 Конституції України.

Умови для надсилання електронних звернень забезпечуються шляхом листування на електронну пошту. На вебсайті ради, у вкладці «Контакти», розміщена форма для зворотного зв’язку. Також розміщені графіки прийому посадовими особами ради  та їх контактні телефони.

Право на інформацію забезпечується можливістю подати запит на інформацію поштою, електронною поштою та ознайомитись із запитуваною інформацією на вебсайті та у приміщенні розпорядника.

Разом з тим, встановлено, що на недотримання статті 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» Вишнівецькою селищною радою не зареєстровано електронний кабінет на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних, відповідно не оприлюднюються набори даних, перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835.

Також, на офіційному вебсайті ради не оприлюднено інформацію, обов’язкове оприлюднення якої визначено статтею 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Крім того, з’ясовано, що органом місцевого самоврядування недотримані вимоги положень частини п’ятої статті 5 Закону України «Про звернення громадян», оскільки у загальнодоступних джерелах, на офіційному вебсайті ради відсутні нормативно-правові акти, що регулюють право громадян на звернення, зокрема накази або інші внутрішньо-організаційні документи щодо комунікації з громадянами за допомогою телефонів «гарячої лінії».

Також, суб’єктом моніторингу не забезпечено можливість реалізувати право на звернення з електронною петицією в порядку, визначеному статтею 23-1 Закону України «Про звернення громадян».

За результатами моніторингу підготовлено звіт та відповідні рекомендації, які направлені до Вишнівецької селищної ради для розгляду та вжиття заходів реагування.