25/05/2023 15:18

За сприяння Уповноваженого поновили право жительки Дніпропетровщини як споживача послуги з газопостачання: повернули переплачені кошти

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернулася жителька Дніпропетровщини з проханням допомогти зобов’язати газопостачальну повернути кошти переплати за послугу газопостачання.

Відповідно до Правил постачання природного газу, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2496, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 за № 1382/27827 (зі змінами), у разі переплати за послугу з постачання природного газу, сума переплати зараховується в рахунок оплати на наступний розрахунковий період або ж повертається на поточний рахунок споживача на його письмову вимогу протягом п’яти робочих днів після отримання такої вимоги.

В рамках розгляду звернення заявниці встановлено, що вона скористалась своїм правом та направила звернення до газопостачальної компанії про повернення коштів переплати за послугу з постачання природного газу, однак отримала відмову, оскільки документи не було підписано електронним цифровим підписом.

Уповноваженим було відкрито провадження у справі про порушення прав і свобод людини і громадянина, в рамках якого, з метою встановлення правомірності дій газопостачальної компанії, надано рекомендації Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) провести відповідну перевірку.

За результатами проведеної НКРЕКП перевірки встановлено, що відмова газопостачальної компанії є неправомірною. У зв’язку із цим НКРЕКП рекомендувала газопостачальній компанії повернути споживачу переплату за послуги постачання природного газу.

З метою з’ясування стану виконання рекомендацій НКРЕКП, Офісом Уповноваженого було надіслано відповідний запит до газопостачальної компанії, яка поінформувала про повернення на картковий рахунок споживача коштів переплати за послугу з постачання природного газу.

За результатами вжитих Уповноваженим заходів реагування право заявниці як споживача послуги з газопостачання поновлено.

Нагадуємо, що у разі порушення прав, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

- за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

- на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

- на гарячу лінію: 0800501720;

- за тел. 044-299-74-08