13/10/2023 12:33

За реагування Уповноваженого поновили право заявника як споживача банківських послуг

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернувся мешканець м. Харкова щодо ненадання йому банком довідки про відсутність заборгованості за кредитним договором та невнесення інформації про закриття кредиту до Бюро кредитних історій.

Заявник повідомив, що йому стало відомо про те, що Національний банк ухвалив рішення відкликати банківську ліцензію та ліквідувати банк, з яким він укладав кредитний договір. Заявник зазначив, що всі зобов’язання перед банком за кредитним договором він виконав.

З метою отримання довідки про відсутність заборгованості перед банком та внесення банком інформації про закриття кредиту до Бюро кредитних історій заявник звернувся до Фонд гарантування вкладів фізичних осіб. Оскільки, Фонд не надає таку довідку та  не вносить відповідну інформацію до Бюро кредитних історій, а вся первинна банківська документація знаходиться саме в банку, заявнику було рекомендовано звернутися безпосередньо до банку.

 Заявник скористався рекомендацією Фонду та надіслав відповідне звернення до банку, однак відповіді не отримав.

Інформуємо! 

Згідно з роз’ясненнями Національного банку України клієнт має право на отримання від банку інформацію щодо своїх рахунків, наявних зобов’язань, проведених операцій тощо.

Кредитна історія – інформація щодо оформлених кредитних договорів та дисципліни платежів за ними, яку бюро отримує від банків, фінансових та лізингових компаній, кредитних спілок та інших фінансових інститутів. Дані за кредитним договором зберігаються у базі даних бюро протягом 10 років від дати завершення дії договору за фактом повного виконання зобов’язань позичальника за ним.

Оновлення даних за кредитами залежить від кредитора, який вносить відповідну інформацію про позичальника.

Заходи реагування Уповноваженого.

Уповноваженим було відкрито провадження у справі про порушення прав і свобод людини і громадянина в рамках якого, з метою поновлення права заявника як споживача банківських послуг було надіслано відповідний запит  до банка.

Банк поінформував Секретаріат Уповноваженого, що довідка про відсутність заборгованості направлена заявнику поштою. Заявник підтвердив Секретаріату Уповноваженого інформацію про отримання ним довідки та внесення Банком інформації про закриття кредиту до Бюро кредитних історій.

Відтак, за результатами вжитих Уповноваженим заходів реагування право заявника як споживача як споживача банківських послуг поновлено.

Нагадуємо, що у разі порушення прав, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

на гарячу лінію: 0800501720;

за тел. 044-299-74-08