29/02/2024 10:19

За реагування Уповноваженого поновили право підопічного психоневрологічного інтернату в сфері банківських послуг

До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини звернувся підопічний психоневрологічного інтернату стосовно відмови адміністрації інтернатного закладу сприяти у відвідування ним банківської установи для отримання банківської картки, на яку йому нараховується пенсія.

Встановлено, що у зв’язку із встановленням банком неприйнятно високого рівня ризику по рахунку заявника, банк заблокував картку. Банк сповістив заявника, що для розблокування рахунку та отримання нової пластикової карти йому необхідно відвідати найближче відділення банку. Однак, оскільки заявник є особою з інвалідністю та перебуває на повному державному утриманні в психоневрологічному інтернаті, без сторонньої допомоги він не може це зробити. У зв’язку із цим заявник звернувся до адміністрації інтернатного закладу, проте йому було відмовлено.

Роз’яснюємо!!!

Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» спрямований на захист прав та законних інтересів громадян, суспільства і держави, забезпечення національної безпеки шляхом визначення правового механізму запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Відповідно до вказаного Закону банк є суб’єктом первинного фінансового моніторингу.

Статтею 15 згаданого Закону визначені підстави, за яких суб’єкт первинного фінансового моніторингу може відмовити у проведенні фінансової операції та, як наслідок, заблокувати картку клієнта, зокрема, це встановлення клієнту неприйнятно високого ризику або ненадання клієнтом необхідних для здійснення належної перевірки клієнта документів чи відомостей.

З метою забезпечення додержання прав заявника, Уповноважений надав рекомендації Департаменту соціального захисту населення Миколаївської обласної військової адміністрації стосовно необхідності сприяння у вирішенні питання щодо відвідування заявником банку та забезпечення його супроводом.

Рекомендації Уповноваженого враховані, у супроводі соціального працівника психоневрологічного інтернату заявник відвідав відділення банку та оформив нову банківську картку.

Таким чином, за результатами вжитих Уповноваженим заходів реагування право заявника у сфері банківських послуг поновили.

Нагадуємо, що у разі порушення прав, Ви можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

- за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

- на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

- на гарячу лінію: 0800501720;

- за тел. 044-299-74-08.