05/01/2024 12:26

Відвідування пансіонату для людей похилого віку «ComfortLife» приватної форми власності у м. Ужгород

З метою виконання функцій національного превентивного механізму Представником Уповноваженого у Закарпатській області Андрієм Крючковим, головними спеціалістами Відділу сприяння роботі регіональних представництв Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Ганною  Чижмар, Андріаною Кацьорою та Тетяною Таран, громадським монітором Ігорем Чречухою та представником громадської організації Андрієм Куруцом здійснено планове відвідування пансіонату для людей похилого віку приватної форми власності «ComfortLife» (далі – пансіонат, заклад).

На дату відвідування у пансіонаті перебувало 40 осіб.

Під час відвідування групою НПМ виявлено, що в пансіонаті організовано дозвілля підопічних та створено для цього комфортні умови. В приміщенні пансіонату, на кожному поверсі та між поверхами є спеціально відведена зона для відпочинку, спілкування та проведення вільного часу підопічними, яка належним чином облаштована меблями та інвентарем.  

Працівники пансіонату щоденно проводять заняття, що тренують пам'ять, логічне мислення, концентрують увагу та дрібну моторику, є наявні розмальовки, настільні ігри, матеріал для ліпки. Також проводиться зарядка для рухової активності, проводяться заходи за типом концертів, музичних і танцювальних вечорів. В пансіонаті можна поспілкуватися з психологом, подивитися улюблений фільм чи музику на телевізорі тощо. Пенсіонери постійно взаємодіють один із одним та задоволені. Регулярне проведення працівниками вищезазначених занять було підтверджено самими підопічними при конфіденційному спілкуванні з ними.

Кімнати, де перебувають підопічні, в основному, розраховані на проживання 2-ох осіб, норма площі на одну особу дотримана. У приміщенні зроблений сучасний ремонт та забезпечено комфортні умови. Кожна кімната обладнана новими меблями,  якісною постільною білизною та кондиціонерами. В приміщенні абсолютно відсутній неприємний запах.

Підопічні мають постійний доступ до питної води. На кожному поверсі є кулери з питною водою та одноразові стакани.        

У закладі підопічним забезпечено чотириразове харчування. Приготування страв здійснюється у відповідності до меню, яке розроблене на тиждень.

Основна частина підопічних, які на момент відвідування знаходились у пансіонаті, позитивно реагують на відвідувачів.

Проте, групою НПМ виявлено й певні недоліки, зокрема:

- у закладі відсутні захисні споруди (укриття) та будь-які обладнані приміщення, які мають забезпечувати можливість безпечного перебування підопічних у разі оголошення повітряної тривоги;

- у закладі відсутня ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики (зокрема, сестринська справа) та договір із закладом охорони здоров’я;

- заклад не обладнано ліфтом або підйомником;

- коридори закладу не обладнані поручнями;

- окремі санітарно-гігієнічні приміщення також повинні бути обладнані тривожною сигналізацією тощо.

Керівництву закладу будуть скеровані відповідні рекомендації щодо усунення та недопущення у подальшому виявлених порушень.

Нагадуємо, що у разі порушення прав людини і громадянина можна звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

- за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;

- на електронну пошту: hotline@ombudsman.gov.ua;

- на гарячу лінію: 0800501720;

- за тел. 044-299-74-08.